صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هشت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هشت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

نخستین سفر تاریخ منچسترسیتی به اسلواکی

دوئل دارا و ندار

منچسترسیتی برای اولین بار در تاریخش به اسلواکی سفر می‌کند تا با اسلووان براتیسلاوا، میهمان جدید لیگ قهرمانان، دیدار کند. تیم پپ گواردیولا شرایط غریبی دارد، آنها در چهار بازی آخر خود تنها یک برد داشته‌اند و این هفته صدر جدول لیگ برتر را از دست دادند.
زندگی بدون رودری با تساوی یک بر یک در زمین نیوکاسل آغاز شد تا تنها برد سیتی در چهار بازی اخیر در جام اتحادیه برابر تیم دسته دومی واتفورد باشد چون تیم گواردیولا برابر آرسنال به گل لحظه آخر نیاز داشت تا شکست نخورد و در بازی اولش در لیگ قهرمانان هم مقابل اینترمیلان متوقف شد. برد لیورپول، قرمزها را به صدر جدول لیگ برتر رساند اما جای نگرانی نیست چون سیتی در ده ماه اخیر تنها یک بار در طول 90 دقیقه شکست خورده است.
سیتی با فاصله زیاد شانس اول بردن این بازی است و می‌تواند با رکورد شکست‌ناپذیری لیگ قهرمانان/ جام باشگاه‌های اروپا در عدد 25 برابر شود که در اختیار منچستریونایتد است و در فاصله سال‌های 2009-2007 ثبت شد. قهرمان سال 2023 اروپا به دنبال پس گرفتن این جام از رئال مادرید است.
این بازی شاید بارزترین نمونه ناترازی میان تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا باشد. ترانسفر مارکت ارزش تیم اسلواک را 24 میلیون پوند برآورد کرده است در حالی که ارزش سیتی 04/1 میلیارد پوند است و این یعنی میزبان امشب شانس خیلی کمی برای پایان دادن به روند پنج باخت متوالی برابر تیم‌های انگلیسی دارد. باخت 5 بر یک مقابل سلتیک در نخستین بازی اسلووان در لیگ قهرمانان آنها را با واقعیتی تلخ روبه‌رو کرد و نمی‌توانستند برای جبران آن شکست با تیمی سخت‌تر مواجه شوند. البته این تیم در رقابت‌های داخلی درخشیده و بعد از باخت سنگین گلاسکو، سه برد با زدن 12 گل به دست آورده است.
تیم ولادیمیر وایس صدرنشین لیگ اسلواکی است اما رقابت‌های اروپایی بی‌نهایت سخت‌تر است اگرچه این تیم هر چهار بازی خانگی‌اش در رقابت‌های اروپایی این فصل را برده است. این تیم اگر می‌خواهد نخستین نماینده تاریخ اسلواکی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان باشد هنوز فرصت دارد چون نه این بازی و نه دیدار در زمین بایرن مونیخ و اتلتیکومادرید سرنوشت صعود را مشخص نمی‌کند، بازی با خیرونا، دیناموزاگرب و اشتوتگارت می‌تواند 9 امتیازی را که برای رفتن به پلی‌آف لازم دارند، در اختیارشان بگذارد.

جستجو
آرشیو تاریخی