صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هشت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هشت - ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

گل بازی‌های امشب لیگ قهرمانان

دو تشنه برای جام

سیدعلی بلند نظر
روزنامه‌نگار

آرسنال و پاری‌سن‌ژرمن، دو تیمی که برای رسیدن به قهرمانی اروپا بی‌قرار شده‌اند، امشب در شمال لندن باهم روبه‌رو می‌شوند. توپچی‌ها در دور اول بازی‌ها با خوش‌شانسی از سفر به برگامو و بازی با آتالانتا یک امتیاز گرفتند و میهمان امشب هم در بازی نخست از بخت خوش بهره برد و تیم شگفتی‌ساز لالیگا، خیرونا را با یک گل شکست داد.
داوید رایا مقابل استون ویلا یکی از بهترین واکنش‌های فصل یا شاید تمام دوران حرفه‌ای خود را نشان داد اما چند هفته بعد در برابر ضربه پنالتی متئو رتگوی دبل‌سیو کرد تا آرسنال در دیداری که جای خالی بازیساز اصلی خود، مارتین اودگارد را به خوبی حس می‌کرد، مدافع عنوان قهرمانی لیگ اروپا را بدون گل متوقف کند.
کلین‌شیت مقابل تیمی که فصل قبل لیورپول و بایرلورکوزن را گلباران کرد، باارزش است و در حالی که آرسنال در میان تیم‌های یک امتیازی شکل جدید لیگ قهرمانان اول و در رده‌بندی کلی شانزدهم است، اما جدول در این مرحله اهمیت زیادی ندارد.
رایا در برابر دو گل جیمز جاستین از لسترسیتی در بازی این هفته لیگ برتر کاری نکرد اما آرسنال با یک شوی دیرهنگام 4 بر 2 برنده و با منچسترسیتی هم‌امتیاز شد. تیم میکل آرتتا که هنوز در این فصل نباخته و در سه بازی آخرش مقابل لستر، بولتون و منچسترسیتی 11 گل زده، امیدوار است به یک رکورد نامطلوب نرسد؛ آرسنال در دو بازی آخرش در لیگ قهرمانان گل نزده و هرگز در سه بازی پشت‌سر هم در این رقابت‌ها در گلزنی ناکام نبوده.
سرنوشتی مشابه، انتظار میهمان امشب را در بازی اولش مقابل تیم سوم لالیگای فصل قبل می‌کشید؛ آنها خیلی مقابل خط دفاعی مستحکم خیرونا عرض اندام کردند اما در دقیقه 90 سانتر نونو مندز که باید خیلی راحت توسط پائولو گاتزانیگا جمع می‌شد، با اشتباه وحشتناک او سه امتیاز را به پاریسی‌ها تقدیم کرد. تیم لوییس انریکه اما در بازی جمعه‌شب چندان به شانس نیاز نداشت و 3 بر یک رن را شکست داد که پنجمین برد تیم در لیگ یک این فصل بود و برادلی بارکولا گل‌های پنجم و ششم خود را زد.
تیمی که به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به موناکو در صدر جدول لوشامپیونا قرار دارد، در «امارات» کار سختی دارد چون باخت 4 بر یک فصل قبل برابر نیوکاسل سومین شکست متوالی این تیم در زمین رقبای انگلیسی در لیگ قهرمانان بود.
بازی امشب دوباره آرسنال و پاری‌سن‌ژرمن را بعد از هشت سال مقابل هم قرار می‌دهد؛ دو بازی‌شان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2017-2016 مساوی شد اما توپچی‌ها در نیمه نهایی جام برندگان جام اروپا در فصل 1994-1993 در مسیر نخستین و تنها قهرمانی‌شان در سطح قاره تا امروز، در مجموع دو بازی پاریسی‌ها را 2 بر یک شکست دادند.

 

اخبار تیمی

آرسنال پنج مصدوم دارد که به این بازی نمی‌رسند، علاوه بر اودگارد، میکل مرینو، اولکساندر زینچنکو، کایران تیرنی و تاکهیرو تومیاسو هرچند مرینو شانس اندکی دارد برای اینکه به بازی لیگ برتر برابر ساوتهمپتون برسد. بن وایت هم دو بازی آخر تیم را به دلیل مشکل زانو از دست داده بنابراین جایی برای استراحت ریکاردو کالافیوری و یورین تیمبر که خودشان تازه از مصدومیت رها شده‌اند، نیست.
گل سوم آرسنال به لستر گل به خودی ثبت شد و برای همین بوکایو ساکا نتوانست به رکورد بی‌سابقه فراهم کردن موقعیت گل در هر شش بازی ابتدای فصل لیگ برتر برسد. او البته در پنج بازی اولش در لیگ قهرمانان در امارات روی هفت گل نقش مستقیم داشته و از این جهت هیچ بازیکنی از آرسنال به او نمی‌رسد.
آرتتا و انریکه در مصدومیت‌ها دردِ هم را خوب می‌فهمند چون قهرمان فرانسه هم گونچالو راموس، لوکاس هرناندس، پرسنل کیمپمبه، مارکو آسنسیو و دزیره دوئه را ندارد. گلر شماره یک مدافع عنوان قهرمانی فرانسه، جان لوییجی دوناروما هم به دلیل آسیب‌دیدگی ران دو هفته بازی نکرده و وضعیتش برای سفر به لندن مبهم است مثل مندز و ویتینیا.
بعد از فرصت‌سوزی‌های راندال کولو موآنی مقابل خیرونا، لی‌کانگ‌این مقابل رن در ترکیب اصلی قرار گرفت و گل دوم تیمش را زد هرچند کولو موآنی می‌تواند با قدرت بدنی بالایش مقابل گابریل و هموطنش، ویلیام سالیبا به تیم فرانسوی کمک بیشتری کند.

جستجو
آرشیو تاریخی