6 مدال رنگارنگ و تاریخ‌سازی ایرانی‌ها در آسیا

کریمی با طلایش روز کمانداران را ساخت

کمانداران نوجوان و جوان ایران، رقابت‌های قهرمانی آسیا را با طلای تاریخی معین کریمی در کامپوند و 5 مدال رنگارنگ در چین تایپه تمام کردند. در حالی که با یک مدال نقره و چهار مدال برنز کمانداران، جای خالی مدال طلا بدجوری توی ذوق می‌زد، معین کریمی ملی‌پوش کامپوند اجازه نداد، این حسرت در دل تیم بماند. کماندار کامپوند نوجوان با حذف رقبایش، فینالیست شد. او درفینال به مصاف کماندار چین‌تایپه‌ای میزبان رفت و با نتیجه 142 - 138 برد و با مدال طلایش دو نشان زد، هم تاریخ‌سازی کرد و هم روز ایرانی‌ها را ساخت.
ایرانی‌ها شروع خوبی در قهرمانی آسیا نداشتند تا اینکه محمد حسین گلشنی کماندار ریکرو با مدال برنزش طلسم بی‌مدالی را شکست. تیم‌های میکس ریکرو و کامپوند نوجوانان اما دیروز در ادامه رقابت‌ها با شکار دو مدال برنز موتور مدال‌آوری را روشن کردند.
تیم میکس ریکرو با ترکیب فائز محمدی و سیده مریم موسوی بعد از استراحت دور اول، در دور دوم تیم بنگلادش را با نتیجه 5-4 برد اما در بازی نیمه نهایی با نتیجه 5-3 مقابل کره جنوبی باخت و به رده‌بندی رسید. کمانداران ایران در بازی رده‌بندی با تیم میکس هند برای مدال برنز رقابت کردند که با نتیجه 5-4 بردند و مدال برنز آسیا را گرفتند.
تیم میکس کامپوند نوجوانان هم، بعد از ریکرو با ترکیب فرهنگ خداپرست و رونیا رضوی در دور اول حذفی مقابل تیم تایلند با نتیجه 149 - 143 به پیروزی، رسید. کامپوندی‌ها اما در در بازی نیمه‌نهایی از پس هند برنیامدند و با نتیجه 157-156 باختند تا همه امیدشان شکار مدال برنز در رقابت با کره جنوبی باشد. این اتفاق هم افتاد با پیروزی 152 - 151.
کامپوندی‌ها در مسابقه تیمی هم دست خالی نماندند و تیم جوانان با ترکیب امیررضا عزیزی، احسان شعبانی‌بهار و ابوالفضل سلطانی‌نژاد در فینال با باخت 221-208 مقابل هند مدال نقره گرفت. کامپوند جوانان هم با ترکیب مهدی عاشق‌زاده، خداپرست فرهنگ و معین کریمی با شکست کره جنوبی با نتیجه 215-204 مدال برنز گرفتند.
اما میکس ریکرو و کامپوند جوانان با باخت مقابل رقبا حذف شدند تا کمانداران ایران از چین تایپه 6 مدال؛ یک طلا، یک نقره و 4 برنز به تهران برگردند.
جستجو
آرشیو تاریخی