دنیامالی روی روئینگ تعصب دارد

شادی: جدایی باعث پیشرفت می‌شود

فائزه زمانی/ این روزها ماجرای جدایی روئینگ از فدراسیون و سرپرستی محسن شادی سوژه داغ قایقرانی است. در حالی که احمد دنیامالی وزیر ورزش در دوره ریاستش در فدراسیون قایقرانی، روئینگ را رسماً راه‌اندازی کرده بود، حالا با بازگشت به بدنه ورزش ایران تصمیم گرفته روئینگ را از فدراسیون قایقرانی جدا کند. حتی اسم محسن شادی قهرمان نامدار سابق روئینگ هم گزینه اصلی وزارت برای سرپرستی فدراسیون جدید روئینگ است. شادی، جداسازی این رشته را تصمیم درستی می‌داند و معتقد است دنیامالی با تعصبی که به این رشته دارد، باعث ارتقا آن خواهد شد.
 ماجرای جداسازی روئینگ از فدراسیون قایقرانی و سرپرستی شما تا چه اندازه صحت دارد؟
تا به امروز قرار بر این بوده و یک صحبت‌هایی هم با من شده است، حالا باید دید در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد و این موضوع ملی می‌شود یا نه.
جداسازی روئینگ می‌تواند به نفع این رشته باشد یا ممکن است آن را به نقطه اول برگرداند؟
جداسازی روئینگ و فعالیت آن به صورت مستقل و تخصصی خیلی می‌تواند به این رشته کمک کند. فدراسیون قایقرانی حالا چندین رشته را پوشش می‌دهد و همین باعث می‌شود نتواند فقط روی روئینگ تمرکز کند. همچنین بودجه‌ای که فدراسیون می‌گیرد باید بین چند رشته تقسیم شود که این موضوع هم معضلی است. از آنجایی که دنیامالی قبلاً 8 سالی در بدنه فدراسیون حضور داشته و خودش به صورت رسمی این رشته را در ایران راه‌اندازی کرده،  حالا تصمیم گرفته با جدا‌سازی روئینگ به پیشرفت آن کمک کند. او قبلاً هم چنین برنامه‌ای داشت و حالا که زمام وزارت ورزش را عهده‌دار شده، این تصمیم را گرفته است. من مطمئن هستم او روی روئینگ تعصب دارد و با نگاه ویژه‌اش به این رشته، باعث پیشرفت آن خواهد شد.
تصمیمی هم برای احداث پیست استاندارد روئینگ داری؟
برنامه‌های زیادی داریم که اگر این اتفاق بیفتد و سرپرست شوم، قطعاً در دستورکار قرار می‌دهم.
 اما یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایم در زمینه احداث پیست استاندارد است که البته به کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیاز داریم. این موضوع یک طرح ملی است و باید به تصویب ریاست‌جمهوری برسد تا بتوانیم آن را عملی کنیم. دریاچه آزادی، پیست استاندارد نیست و این موضوع همیشه چالش روئینگی‌ها بوده است. نه‌تنها روئینگ که قایقرانی کلاً به پیستی استاندارد نیاز دارد تا علاوه بر آزادی، مکان دیگری هم برای تمرین قایقرانان وجود داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی