لیگ برتر بسکتبال 11 تیمی شد

ذوب‌آهن نیامده رفت

پریسا غفاری/ تیم بسکتبال ذوب‌آهن نیامده از لیگ برتر انصراف داد؛ تصمیمی که بعد از انصراف مهرام پرافتخار، باعث خواهد شد جای ذوب‌آهن قدیمی‌ترین تیم در لیگ برتر بدجوری به چشم بیاید.
لیگ برتر بسکتبال در حالی از پنجشنبه ۱۲ مهرماه آغاز می‌شود که حواشی این مسابقات پیش از شروع لیگ سروصدای زیادی به راه انداخته است؛ حواشی که از نبود سالن استاندارد برای تیم‌ها گرفته تا شائبه کناره‌گیری برخی تیم‌های شرکت‌کننده را شامل می‌شد.
البته کاله‌ای‌ها که تهدید به کناره‌گیری کرده بودند، بعد از همکاری اداره کل ورزش مازندران با فدراسیون قرار شد بازی‌های خانگی خود را در سالن آزادی تهران برگزار کنند و بنابراین ماندگار شدند، هرچند مهران حاتمی سرمربی این تیم خیلی هم راضی نیست.
اما خوشحالی بسکتبالی‌ها برای ماندگاری کاله خیلی دوام نداشت، چراکه حالا انصراف ذوب‌آهن از حضور در لیگ برتر کام همه را تلخ کرد. تیم باسابقه‌ای که فصل گذشته با مهران حاتمی مقام سوم مشترک لیگ را بدست آورد، این بار با تصمیم مدیریت باشگاه کنار کشید. نیما نکیسا در این فصل تیم‌های وزنه‌برداری، هندبال، والیبال زنان و فوتبال دختران را از ورزش قهرمانی باشگاه اصفهانی حذف کرد. ذوبی‌ها بعد از رایزنی‌های زیاد درست لحظه قرعه‌کشی به نشست سازمان لیگ رسیدند و با معرفی فرزاد کوهیان به عنوان سرمربی حضور در لیگ را قطعی کردند، ولی طبق شنیده‌ها ذوبی‌ها به دلیل از دست رفتن زمان مناسب برای آمادگی و جذب بازیکن، نبود بودجه لازم و تسویه‌حساب با بازیکنانشان فصل گذشته تصمیم کناره‌گیری خود را بار دیگر در دستور کار قرار داده‌اند. با این حساب و با این شرایط، اگر شنیدید لیگ برتر بسکتبال 11 تیمی شده، خیلی تعجب نکنید.
جستجو
آرشیو تاریخی