صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هفت - ۰۹ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هفت - ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

فضای مجازی

6 تیم لیگ برتری تیک آبی دارند
پرسپولیس؛ پرطرفدارترین تیم لیگ برتر در اینستاگرام

تیک آبی اینستاگرام که آن را با عنوان Verified Badge هم می‌شناسیم، نمادی است که در کنار نام کاربری حساب افراد معروف دیده می‌شود.
 این نماد تشخیص صفحات اصلی این افراد را از صفحات جعلی برای کاربران آسان می‌کند. در چنین وضعیتی از میان تمامی تیم‌های حاضر در فوتبال ایران، شش تیم این تیک را دارند.
 استقلال، پرسپولیس، تراکتور، سپاهان، فولاد و هوادار تیم‌هایی هستند که در بالای صفحه‌شان تیک آبی دارند و دیگر تیم‌ها این تیک را ندارند. سرخ‌ها با 5/9 میلیون فالوور تا رسیدن 10 میلیون دنبال کننده فاصله‌ای ندارد. این باشگاه با تصاویر گرافیکی و همچنین تصاویر بازی‌های خود و گذاشتن کلیپ صفحه‌ای پویا دارد.
 استقلال با 3/4 میلیون فالوور، رتبه دوم را در اختیار دارد و تصاویری که در صفحه اینستاگرام این تیم منتشر می‌شود، اغلب با طرح گرافیکی قابل توجهی همراه است که نشان می‌دهد تیم رسانه‌ای استقلال صفحه‌ای پویا دارند. تراکتور با 2/1 میلیون دنبال کننده، سومین باشگاه محبوب ایران در اینستاگرام محسوب می‌شود و این باشگاه شاید در صفحه خود طرح‌های گرافیکی به خصوصی نداشته باشد اما کیفیت بالای تصاویر منتشر شده و همچنین کلیپ‌های خوبی که از لحظه به لحظه مسابقات منتشر می‌کنند، باعث می‌شود این صفحه وضعیت خوبی داشته باشد. سپاهان با 538 هزار فالوور، با سه تیم دیگر فوتبال ایران اختلاف فاحشی دارد ولی پوسترهایی که این تیم منتشر می‌کند، از کارهای قابل توجه رسانه‌های لیگ است. فولاد هم 232 هزار دنبال کننده دارد و سرخپوشان اهوازی از این حیث در رده پنجم هستند. باشگاه فولاد با انتشار پوستر تقویم بازی‌های هر ماه، پیش بازی و همچنین ترکیب نشان می‌دهد که مسئولان رسانه‌ای این تیم نگرش خوبی دارند. خیبر با 136 هزار، ملوان با 130 هزار، استقلال خوزستان با 83 هزار، شمس‌آذر با 72 هزار، نساجی با 64 هزار، گل‌گهر با 53 هزار، آلومینیوم با 53 هزار، ذوب‌آهن با 42 هزار، هوادار با 32 هزار، چادرملو با 26 هزار و مس رفسنجان با 23 هزار فالوور در رده‌های بعدی بیشترین دنبال‌کننده‌ها در اینستاگرام در بین تیم‌های لیگ برتر ایران قرار دارند.
مشخصاً برخی از تیم‎ها در بدیهیات صفحه یک اینستاگرامی مشکل دارند ولی باز هم انتشار پوسترها و همچنین تولید محتوای ویدیویی باعث می‌شود تا بسیاری از آنها بسیار درخشان ظاهر شوند. با این حال، در قیاس با تیم‌های اروپایی، یکی از موضوعات مورد بحث ضبط کلیپ‌های چالشی است. در صفحات تیم‌های اروپایی می‌بینیم که با طراحی چالش‌های فوتبالی و همچنین مهارتی، فضای خاصی در اینستاگرامشان به وجود می‌آورند که باعث می‌شود مخاطب پیگیر صفحه آنها باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی