صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هفت - ۰۹ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هفت - ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

مردم از تیم ملی حمایت کنند تا موفق شود

علی دایی: دلم برای فوتبال تنگ نشده است

علی دایی چند سالی است که به ظاهر از فوتبال دور است اما او اخبار مرتبط با فوتبال و ورزش را پیگیری می‌کند. او طی این سال‌ها سوای کارهای اقتصادی خودش بیشتر به مسائل و موضوعات اجتماعی و... می‌پردازد. کاپیتان و سرمربی پیشین تیم ملی در گفت‌و‌گو با همشهری آنلاین، درباره اینکه مردم حاضر در ورزشگاه در بازی تیم ملی مقابل قرقیزستان نام او را صدا می‌زدند، گفت: «من خودم موافق نیستم که وقتی تیم ملی بازی می‌کند کس دیگری را تشویق بکنند. سرمربی تیم را باید حمایت کنند. اگر دوست دارند تیم ملی موفق بشود باید حمایت کنند. اگر حمایت کنند مطمئناً تیم ملی هم روز به روز بهتر می‌تواند بازی کند و نتایج بهتری بگیرد. شما در بازی اول و دوم نمی‌توانید نظر بدهید. ما احتیاج به برد داریم که دو تا بازی‌مان هم بردیم و به نظر من امتیاز باید جمع بکنیم. حالا مردم فوتبال زیبا را دوست دارند مطمئناً تیم ملی ادامه بدهد می‌تواند زیباتر هم بازی کند. اما با یک بازی دوتا بازی نمی‌شود راجع به تیم ملی نظر داد.»
او درباره اینکه دلش برای فوتبال تنگ نشده، چنین پاسخ داد: «نه. آنقدر درگیر یکسری مسائل هستم که دیگر فقط به عنوان یک تماشاچی می‌نشینم و بازی‌ها را نگاه می‌کنم. الان به هیچ عنوان دلم برای فوتبال تنگ نشده است.»
دایی در خصوص اینکه در سفرش به یاسوج، آرزوی آن جوان معلول را برآورده کرد، بازتاب زیادی داشت، چنین نظر داد: «اینها همه لطف خدا است و من همیشه مدیون بزرگی و کرامات خدا هستم که چنین جایگاهی را به من داده. امیدوارم لیاقتش را داشته باشم تا در خدمت مردم باشم. ضمن اینکه دوست داشتم یک تسلیت به همه خانواده‌هایی که عزیزان‌شان را در حادثه انفجار معدن طبس از دست دادند، بگویم. فکر کنم این کارگرها قراردادی بودند. بیایند خانواده‌های‌شان را تا آخر عمرشان بیمه کنند و یک خدمتی بکنند که مردم دل‌شان خوش باشد.»
دایی درباره وضعیت پرسپولیس با مربیگری گاریدو هم صحبت کرد: «به نظر من پرسپولیس روز به روز بهتر می‌شود. واقعاً فوتبال بازی می‌کند. من وقتی بازی پرسپولیس و الاهلی را دیدم، اصلاً چنین کیفیتی را از پرسپولیس انتظار نداشتم. یک بازی بی‌نظیر کردند ولی متأسفانه در گل زدن ناموفق بودند. امیدوارم این مسأله هم حل شود. مطمئناً پرسپولیس مثل سال‌های قبل می‌تواند جزو تیم‌های مدعی باشد و قهرمان شود. به نظر من پرسپولیس اگر خط حمله‌اش را بهتر کند، تیمی است که می‌تواند تمام تیم‌ها را ببرد.»
او در خصوص شرایط استقلال جواد نکونام هم یادآور شد: «یک مربی وقتی موفق است که در کمال آرامش بتواند کار کند. اگر آرامش داشته باشد و همه به او کمک کنند، می‌تواند موفق باشد. از آدم‌های دلسوز و کاربلد استفاده کند. استقلال در بازی با الغرافه خیلی خوب بازی کرد و قدم اول را محکم برداشت. اما مردم ما از استقلال و پرسپولیس توقعات زیادی دارند.
 کسی که سرمربی پرسپولیس و استقلال می‌شود باید خودش را تمام و کمال وقف باشگاه کند. تمام مشکلاتش را حل کند. نتایج خوب بگیرد.
 من آرزویم این است که پرسپولیس و استقلال همیشه موفق باشند چراکه موفقیت آنها دل مردم را شاد می‌کند. 80-70 درصد مردم ما یا پرسپولیسی هستند یا استقلالی و یکی از چیزهایی که می‌تواند مردم ما را خوشحال کند، همین فوتبال و پرسپولیس و استقلال است.»

جستجو
آرشیو تاریخی