صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هفت - ۰۹ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هفت - ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

امیدوار به برتری فنی دوباره تیم‌های ایرانی در آسیا

صرف فعل «ما می‌توانیم»

حامد جیرودی
روزنامه‌نگار


هفته دوم لیگ نخبگان آسیا، در حالی امروز از سر گرفته می‌شود که نمایندگان فوتبال ایران در این مسابقات و همچنین لیگ قهرمانان آسیا، سه برد و یک باخت را پشت‌سر گذاشتند تا از لحاظ نتیجه‌گیری، آغاز تقریباً خوبی در این فصل از مسابقات باشگاهی قاره‌کهن داشته باشند. این در شرایطی است که فوتبال ایران در چند وقت اخیر با مشکلات زیادی ازجمله نداشتن زمین استاندارد مواجه بوده و باعث شده سرخابی‌ها و حتی تیم ملی برای میزبانی از حریفان خود سرگردان باشند. با این حال، آنچه در هفته گذشته دوباره برای همه ثابت شد، این بود که تیم‌های ایرانی از لحاظ فنی، یک سروگردن از حریفان خود بالاتر هستند و این موضوع را می‌شد در بازی‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتور به وضوح مشاهده کرد.
استقلال اگرچه با حواشی خودساخته‌ای دست به گریبان شده بود و هنوز هم از آنها رهایی نیافته ولی موفق شد الغرافه را که از چهره‌های نام آشنایی چون خوسلو ستاره سابق رئال مادرید در ترکیبش بهره می‌برد، با نتیجه قاطع 3 بر صفر از پیش‌رو بردارد و پرسپولیس هم اگرچه برابر الاهلی بازنده شد ولی بازی بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و به نظر اکثر کارشناسان شایستگی پیروزی را هم داشت. در ادامه، تراکتور هم شروعی طوفانی در لیگ قهرمانان داشت و توانست میزبان خود الوکره را 3 بر صفر شکست دهد و فقط این سپاهان بود که باخت غیرمنتظره‌ای را در اردن با نتیجه 2-1 برابر الوحدات تجربه کرد.
اتفاق جالبی که در این بازی‌ها رخ داد، پیروزی تیم‌های ایرانی برابر دو تیم قطری بود. استقلال در چمن نه‌چندان مطلوب ورزشگاه شهدای شهر قدس، الغرافه را برد و تراکتور هم در چمن مخملی استادیوم الجنوب، یاران عبدالکریم حسن را زمینگیر کرد، آن هم در خانه قطری که میزبان جام جهانی 2022 بوده و در جام ملت‌های 2023 هم جام را در خانه‌اش نگه داشت اما آبی‌پوشان تهرانی و سرخپوشان تبریزی که از لحاظ مهره و امکانات، قابل مقایسه با حریفان قطری‌شان نیستند، باز هم برتری فنی فوتبال ایران را به رخ آنها کشیدند.
اما سؤالی که در این میان به وجود آمده، این است که این برتری فنی، در هفته دوم هم می‌تواند تکرار شود و آیا تیم‌های ایرانی به این خودباوری رسیده‌اند که می‌توانند در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشند؟ شاگردان جواد نکونام اگرچه دربی را باخته‌اند ولی حالا باید دید می‌توانند در آسیا به موفقیت بازگردند و دیگر تیم قطری یعنی السد را هم شکست دهند؟ این در شرایطی است که شاگردان خوان کارلوس گاریدو روند خوبی را طی کرده‌اند و پرسپولیسی‌ها امیدوارند برابر پاختاکور، اولین برد آسیایی‌شان را جشن بگیرند. این در حالی است که سپاهان و تراکتور هم این هفته در آسیا میزبان هستند. شاگردان ژوزه مورایس با اینکه سه بازی بدون برد را سپری کرده‌اند، این شانس را دارند که برابر استقلال تاجیکستان به برتری برسند و به نظر می‌رسد شاگردان دراگان اسکوچیچ هم که در این فصل در لیگ برتر خود را مدعی نشان داده‌اند، مقابل موهون باگان هند، شانس زیادی برای برد داشته باشند تا هفته دوم هم به کام تیم‌های ایرانی به پایان برسد.

جستجو
آرشیو تاریخی