شاهکار تیم ساندای جوانان با عبور از دیوار چین

ووشو ایران بین 4 تیم برتر جهان

کاروان ۲۲نفره تیم ملی ووشو در مسابقات قهرمانی جوانان جهان با 23مدال رنگارنگ در مجموع تیمی چهارم شد. نهمین دوره مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان درحالی به میزبانی برونئی برگزار شد که کاروان ایران 23مدال رنگارنگ شامل ۹طلا، ۹نقره و ۵برنز بر گردن آویخت.
 این نتایج در شرایطی رقم خورد که ایرانی‌ها در بخش ساندا با ۷طلا و ۳نقره شاهکار کرده و با عبور از دیوار چین، مقتدرانه قهرمان جهان شدند و مقام دوم و سوم هم بین چینی‌ها با ۳طلا، ۴نقره و یک برنز دوم و مصر با ۲طلاو ۴برنز تقسیم شد. مهم‌ترین نکته‌ این مسابقات عملکرد فوق‌العاده تیم ساندا دختران بود. تیم ۳نفره ساندای دختران ایران با هدایت مریم هاشمی قهرمان سابق جهان نمایشی فوق‌العاده از خود به جای گذاشت و هر ۳نماینده کشورمان به مدال طلای این مسابقات دست یافتند. این ۳طلا در شرایطی به دست آمد که ۲نماینده ایران در دیدار نهایی مقابل حریف‌های قدرتمندی از چین قرار گرفتند و طلای خود را با بیرون کشیدن از دهان غول‌های چینی به دست آوردند.
 امیررضا سالار، امیرحسام محمدی، علی رضایی، ابوالفضل اسدی، یکتا ادیبی، ساغر حسین‌زاده، دیانا رحیمی، رامتین سیاه‌ مشته‌ای وثنا چک طلایی‌های این دوره از مسابقات بودند. هم چنین ثنا پناهی، ثنا چک، سید آرشام خلیل‌پور، یونس خدایی، ثنا پناهی، رامتین سیاه‌مشته‌‌ای، علیرضا زمانی، سروش حاجی‌محمدی، سیدعلی میری مدال‌های نقره و زهرا بت‌شکن، رامتین سیاه‌مشته‌ای، سیدآرشام خلیل‌پور، تارا همافر و ثنا چک هم برنزهای کاروان ووشو ایران را به ارمغان آوردند. در پایان این رقابت‌ها چین با ۱۳طلا، ۴نقره و ۲برنز بر بام جهان استاد. همچنین اندونزی با ۱۰طلا، ۱۰نقره و ۹برنز، مالزی با ۹طلا، ۱۱نقره و ۵برنز و ایران هم با ۹طلا، ۹نقره و ۵برنز به ترتیب مقام‌های دوم تا چهارم را از آن خود کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی