امیدوارم پرسپولیس هر روز به صدر جدول نزدیک‌تر شود

محمودی: باید به پیاتزا زمان داد

مهری رنجبر
خبر‌نگار


 رقابت‌های والیبال سیزم جهانی، نقطه عطف سوپراستار والیبال ایران شد. شهرام محمودی که از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده بود، دوباره به والیبال برگشت؛ آن هم دو سال و چهار ماه دوری. البته این بار نه به زمین رفت و نه با پرش‌هایش هواداران والیبال را هیجان‌زده کرد. او با نشستن روی نیمکت تیم ملی نظامیان در رقابت‌های سیزم جهانی بالاخره در والیبال آفتابی شد. تجربه‌ای که خودش از آن راضی است.

چطور ورود به دنیای مربیگری را با نیمکت تیم نظامیان در سیزم جهانی شروع کردی؟
اول از همه به بچه‌های تیم، کادرفنی و بویژه سنگدوینی بابت قهرمانی تیم خسته نباشید و تبریک می‌گویم.
 عیسی سنگدوینی با من تماس گرفت و خواست تا به او در رقابت‌های سیزم جهانی کمک کنم، من هم قبول کردم و تجربه خوبی هم بود.
فضای مسابقه‌ای خوبی برای شروع به کار من در دنیای مربیگری بود و امیدوارم در این مرحله زندگی‌ام، مثل وقتی که بازی می‌کردم همه توانم را برای مربیگری بگذارم.
قهرمانی ایران برای تو استارت خوبی بود؟
من قبلاً هم دو، سه تیم داشته‌ام و از نزدیک با کار در تیم آشنا بودم اما نه در این حد حرفه‌ای، ولی تجربه خوبی برایم بود. به هر حال بازیکن بودن با دنیای مربیگری متفاوت است.
پیشنهادی هم برای کار در لیگ برتر والیبال داری؟
من پیشنهادات زیادی داشتم اما شرایط برای قبول آنها مهیا نبود. فعلاً در حال مذاکره هستم اما ترجیح می‌دهم با تیمی کار کنم که شرایطش مهیا باشد تا با تمرکز کار کنم. به نظرم در تیم پاس گرگان و کنار عیسی سنگدوینی شرایط برایم جور باشد. فکر می‌کنم این فصل را با او کار کنم.
به نظرت روبرتو پیاتزا انتخاب خوبی برای تیم ملی والیبال است؟
پیاتزا مربی بزرگی است و قرارداد 4ساله‌ای با فدراسیون ایران بسته است. البته باید به او فرصت داده شود. حتی توتولو کمک او هم مربی خوبی است و بازیکنان و فرهنگ ایران را به خوبی می‌شناسد. اگر قرار باشد بازیکن به تیم اضافه شود یا شکل و سبک تازه‌ای به بازیکنان یاد دهد باید زمان داشته باشد. او حداقل 2-3 سال زمان لازم دارد تا برنامه هایش در تیم جا بیفتد. ایرانی‌ها هم باید صبور باشند و با یک باخت یا برد تفکرات عوض نشود و اهالی والیبال هم باید از سرمربی جدید حمایت کنند تا والیبال کم‌کم به جایگاهش برگردد.
 قرعه آسان دور مقدماتی چقدر به تیم ملی والیبال در قهرمانی جهان کمک می‌کند؟
 پیاتزا برای اینکه برنامه، تفکرات و سبک والیبالی‌اش را در تیم ملی جا بیندازد زمان لازم دارد. اما شک نکنید قرعه راحت دور مقدماتی قهرمانی جهان کمک‌حال بزرگی برای تیم ملی والیبال است که یکی، دو مرحله بالا برود. فراموش نکنیم با 4-5 باخت تیم نمی‌توانیم درباره عملکرد تیم نظر بدهیم. اگر به سرمربی جدید تیم اعتماد داریم باید به او فرصت دهیم تا کارش را پیش ببرد.
از پیروزی تیم پرسپولیس در دربی راضی هستی؟
بازی را دیدم، بازی خوبی بود، البته دوست داشتم هیجان بیشتری داشته باشد. به نظرم استقلال خوب کار نکرد و پرسپولیس سوار بازی بود. به پرسپولیسی‌ها تبریک می‌گویم. امیدوارم شرایط تیم بهتر و هر روز به صدر جدول نزدیک‌تر شود.

جستجو
آرشیو تاریخی