صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هفت - ۰۹ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هفت - ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

برخی بی‌مهری‌ها مانع از کسب نتیجه شد

سالار آقاپور: تیم ملی فوتسال رها خواهد شد

محمد محمدی سدهی
خبرنگار

 
 حذف تیم ملی فوتسال کشورمان از مسابقات جام جهانی 2024 با انتقاد بسیاری از کارشناسان این رشته همراه بود؛ کارشناسانی که کادرفنی و مسئولان فدراسیون فوتبال را مسبب اصلی این شکست می‌دانند. در این شرایط «ایران ورزشی» با سالار آقاپور، یکی از بازیکنان تأثیرگذار تیم ملی گفت‌و‌گو کرد که متن آن را با هم می‌خوانیم.

در روزهای گذشته صحبت‌های زیادی در خصوص ناکامی تیم ملی مطرح شد، شما به عنوان بازیکن تیم ملی فکر می‌کنی چه عاملی باعث حذف تان در مرحله یک هشتم مسابقات شد؟
حقیقتاً ما مسابقات را خیلی خوب و مقتدرانه آغاز کردیم و توانستیم مرحله گروهی را با 9 امتیاز به پایان برسانیم و به مرحله بعد صعود کنیم. متأسفانه به دلیل بدشانسی نتوانستیم مقابل مراکش به پیروزی برسیم چرا که ما در این بازی حملات زیادی روی دروازه مراکش ترتیب دادیم اما توپ‌های ما گل نشد تا با شکست در این مرحله از دور مسابقات کنار برویم. مهم‌ترین موضوع پس از حذف از جام جهانی ناراحتی مردم بود و من به عنوان بازیکن تیم ملی می‌گویم که شرمنده مردم شدیم.
پیش از بازی با مراکش حواشی زیادی در خصوص بازی تیم ملی مقابل فرانسه مطرح شد، این موضوع چقدر تأثیرگذار بود؟
صحبت‌های عجیبی پس از بازی با فرانسه مطرح شد که هیچ کدام از این صحبت‌ها درست نبود. برای بازی با فرانسه چند بازیکن ما محروم و مصدوم بودند و نتوانستیم با بهترین شرایط به مصاف فرانسه برویم. علاوه بر این برخی از بازیکنان را به دلیل سرماخوردگی در اختیار نداشتیم و همین موضوع باعث شد تا نتوانیم بازی را خوب شروع کنیم. در نیمه اول بازی با فرانسه به هیچ وجه خوب نبودیم اما نیمه دوم با وجود عدم حضور برخی از بازیکنان عملکرد خوبی داشتیم.
بعد از این بازی انتقادها از تیم ملی آغاز شد و گفتند که تیم ملی می‌خواهد در مسیر آسانی قرار بگیرد. چنین چیزی صحت داشت؟
مسائلی که در این خصوص مطرح شد، غیرحرفه‌ای بود. اگر ما به دنبال این موضوع بودیم در نیمه دوم گل نمی‌زدیم. به هیچ وجه به دنبال باخت فرمالیته مقابل فرانسه نبودیم. من در آن بازی یک شوت به سمت دروازه فرانسه زدم که گلر آنها توپ را رها کرد، باید به بازی فرانسه انتقاد کرد نه بازی ما.
تاکنون خودت با چنین موضوعاتی مواجه شده‌ای؟
تیم ملی آرژانتین در دوره قبل جام جهانی به ایران خورد و به دنبال مسیر راحتی برای صعود به مراحل بالاتر بود. آنها در بازی مقابل ما تلاش می‌کردند تا چنین اتفاقی برایشان بیفتد. چرا در آن زمان کسی انتقاد نکرد؟
تیم خوبی داشتیم اما با وجود این چرا نتوانستیم به مراحل بالاتر برسیم؟
همه بچه‌ها خوب و سرحال بودند و این تیم توان صعود به فینال جام جهانی را داشت اما برخی بی‌مهری‌ها مانع از کسب نتیجه شد. من پیش از اعزام به مسابقات جام جهانی در شبکه خبر حاضر شدم و در آنجا گفتم که ما نیاز به بازی‌های تدارکاتی داریم. ما برای حضور در این تورنمنت مهم تنها با قزاقستان بازی دوستانه برگزار کردیم، این در حالی است که تیم‌ها بازی‌های دوستانه زیادی داشتند. همین مراکش 13 بازی دوستانه با تیم‌های قدرتمند برگزار کرد، آیا ما نمی‌توانستیم در صورت لغو بازی با کرواسی دیدار دیگری برگزار کنیم.
در هر حال جام جهانی با این ناکامی به پایان رسید، حالا باید برای جبران ناکامی در مسابقات بعدی چه کاری انجام دهیم؟
باید برای آینده برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم و با تیم‌های قدرتمند دیدار تدارکاتی داشته باشیم. این دیدارها باعث می‌شود تا بازیکنان به خودباوری برسند. به هرحال بازی‌ها تمام شد و از حالا باید به فکر مسابقات بعدی باشیم. البته به نظر می‌رسد که تیم ملی رها خواهد شد چرا که برای فیفادی‌های پیش‌رو هیچ برنامه‌ای نداریم. پیش از این هم شاهد چنین اتفاقی بودیم و تیم ملی پس از پایان بازی‌ها به حال خود رها شد و هیچ برنامه‌ای نداشتیم.

 

ایران هنوز در
جام جهانی فوتسال نماینده دارد

تیم ملی فوتسال ایران با شکست مقابل مراکش از رسیدن به جمع هشت تیم نهایی جام جهانی 2024 باز ماند و وداع سریعی با این رقابت‌ها داشت، اما ایران همچنان در این مسابقات نماینده دارد. دیدار تیم‌های ملی فوتسال قزاقستان و آرژانتین در مرحله‌ یک‌چهارم نهایی جام جهانی فوتسال درحالی از ساعت 18:30 امروز (دوشنبه) برگزار می‌شود که بنابر اعلام فیفا، ابراهیم محرابی‌افشار از ایران به‌عنوان داور وقت‌نگهدار در این بازی حضور دارد. محرابی‌افشار در مرحله گروهی جام جهانی نیز قضاوت یک مسابقه را بعهده داشت و در یک بازی هم داور سوم بود که اکنون در جدال قزاقستان و آرژانتین به‌عنوان وقت‌نگهدار حضور دارد. گفتنی است، داورانی از کشور اروگوئه، ژاپن و چین به عنوان داور اول، دوم و سوم برای بازی حساس تیم‌های ملی فوتسال قزاقستان و آرژانتین انتخاب شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی