صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هفت - ۰۹ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و هفت - ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

درخشش خیره کننده آزمون در لیگ امارات

شانس بالای سردار برای رسیدن به کفش طلا

 سردار آزمون، مهاجم تیم ملی کشورمان امسال تابستان متفاوتی را سپری کرد چرا که او قید تمام پیشنهادهای اروپایی خود را زد و به آسیا برگشت تا پیراهن شباب الاهلی امارات را بر تن کند. آزمون در شرایطی این تصمیم را گرفت که سویا در اسپانیا و یکی دو تیم از بوندسلیگا شرایط جذب او را بررسی می‌کردند اما مهاجم تیم ملی با امضای قراردادی
۳ ساله به عضویت الاهلی در آمد تا هم در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا و هم لیگ و جام حذفی امارات به میدان برود. اولین حضور آزمون در ترکیب الاهلی، یک بازی مهم بود که در اصفهان برگزار شد؛ دیدار برابر سپاهان در مرحله نخست پلی‌آف لیگ نخبگان. سردار وقتی وارد زمین شد، برتری را برای الاهلی رقم زد و خودش هم موفق شد دروازه تیم سابقش را باز کند. بازی بعد مقابل الغرافه بود که آزمون گل نزد و الاهلی هم با شکست برابر حریف قطری از حضور در مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا باز ماند. عجمان در جام حذفی امارات، حریف بعدی الاهلی بود. سردار آزمون ۲ گل زد و نقش ویژه‌ای در صعود الاهلی به مرحله بعدی رقابت‌ها ایفا کرد. سپس مهاجم تیم ملی در اولین هفته لیگ امارات، دروازه البطائح را باز کرد و یکی از دلایل کسب ۳ امتیاز توسط الاهلی بود.
 بازی بعدی باز هم مقابل عجمان، این بار در لیگ امارات برگزار شد که آزمون یک گل زد و الاهلی هم به پیروزی رسید. الحسین اردن در لیگ قهرمانان آسیا هم از درخشش آزمون در امان نماند و ستاره ۲۹ ساله تیم ملی ایران، دروازه این حریف را نیز باز کرد. دیدار بعدی الاهلی هم در لیگ امارات برگزار شد و این تیم با درخشش بی‌نظیر آزمون توانست الوحده را با نتیجه ۵ بر ۴ از پیش رو بردارد. سردار ۲ گل زد و یک پاس گل داد تا نمره عالی 1/9 را از کارشناسان دریافت کند. در آخرین بازی نیز الاهلی توانست ۴ بر یک العروبا را شکست بدهد. دیداری که سردار یک پنالتی از دست داد و نتوانست به تعداد گل‌های خود اضافه کند. سردار از وقتی پیراهن الاهلی را پوشیده، انواع و اقسام آمارهای موفق را به نام خود ثبت کرده. او در ۸ بازی ۸ گل زده و یک پاس گل داده.
 مجموع دقایقی که آزمون در ترکیب الاهلی قرار گرفته، ۵۹۹ دقیقه است. یعنی او هر ۶۶ دقیقه یک تأثیر مستقیم روی گل‌های الاهلی گذاشته و یک آمار فوق‌العاده را به نام خود سند زده. همچنین او هر ۷۴ دقیقه یک گل زده و توانسته به مهاجم اصلی الاهلی و همچنین یکی از مدعیان اصلی آقای گلی لیگ امارات تبدیل شود. بررسی جدول بهترین گلزنان لیگ امارات نشان می‌دهد که سردار شانس بالایی برای تصاحب کفش طلا دارد. در پایان هفته چهارم ادنوک‌لیگ، عادل تارابت، مهاجم مراکشی النصر که سابقه حضور در بنفیکا و میلان را در کارنامه دارد، موفق شده نام خود را برای کسب عنوان بهترین گلزن سر زبان‌ها بیندازد. او ۵ گل زده و به تنهایی صدرنشین است اما 2 بازیکن و سردار آزمون که 4 گل به ثمر رساندند در تعقیب تارابت هستند.

 

آینده نامشخص علیرضا جهانبخش
سامان به امارات رفت

با گذشت بیش از 140 روز از آخرین بازی باشگاهی سامان قدوس و علیرضا جهانبخش، سؤالات بسیاری در مورد آینده این دو بازیکن مطرح شده است. در حالی که فوتبال ایران به اندازه کافی از چالش‌های مختلف رنج می‌برد، وضعیت این دو بازیکن ملی‌پوش به موضوعی مورد توجه تبدیل شده است.
 سامان قدوس، یکی از استعدادهای درخشان فوتبال ایران، پیشنهادی از باشگاه اتحادکلبا دریافت کرد و هم‌تیمی مهدی قایدی و شهریار مغانلو در این تیم شد.  آینده حرفه‌ای او بشدت روی نتایج تیم ملی نیز تأثیرگذار خواهد بود.
 از سوی دیگر، وضعیت علیرضا جهانبخش همچنان نامشخص است. این بازیکن که در گذشته در تیم‌هایی چون برایتون و فاینورد بازی کرده است، به دلیل عدم حضور در میادین، با چالش‌های جدی مواجه شده و کماکان منتظر فرصتی مناسب برای بازگشت به فوتبال باشگاهی است.
 جالب اینجاست که امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی، همچنان این دو بازیکن را به تیم ملی دعوت کرده است و این اقدام نشان‌دهنده اعتماد قلعه‌نویی به توانایی‌های این دو بازیکن و اهمیت آنها در ترکیب تیم ملی است. البته آینده هر دو بازیکن بشدت به تصمیماتی که در روزهای آتی اتخاذ خواهند کرد، وابسته است و باید منتظر ماند و دید در این عرصه چه پیش خواهد آمد.

جستجو
آرشیو تاریخی