صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و پنج - ۰۷ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و پنج - ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

خبر

همه در انتظار رأی تاریخی فدراسیون جهانی
شورای فیفا رأی به تعلیق
رژیم صهیونیستی می‌دهد؟
فدراسیون بین‌المللی فوتبال پس از یک بار مخالفت با تعلیق فعالیت‌های فوتبال رژیم اشغالگر قدس از مسابقات بین‌المللی و رسمی تصمیم گرفته بار دیگر این موضوع را مورد بررسی قرار دهد. ‌فیفا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین (PFA) برای تعلیق تیم ملی و باشگاه‌های رژیم صهیونیستی از رقابت‌های بین‌المللی را بررسی خواهد کرد.
پیش از این 12 کشور خاورمیانه شامل فلسطین، عربستان، قطر، امارات، بحرین، عراق، کویت، لبنان، عمان، سوریه و یمن و ایران چنین درخواستی را مطرح کرده بودند. در واقع ایده این موضوع به جلسه رؤسای فدراسیون‌های ایران، لبنان، الجزایر و فلسطین برمی‌گردد.
مهدی تاج رئیس فدراسیون با دعوت از همتایان خود در سه کشور یاد شده درباره تعلیق رژیم صهیونیستی به صحبت پرداخت. رئیس فدراسیون کشورمان نیز با ذکر نکاتی در این باره خواهان برخورد جدی فیفا با این رژیم شد.
در نهایت با توجه به جنایات رژیم اشغالگر قدس و کشتار بی‌رحمانه کودکان، زنان و مردان بی‌گناه توسط این رژیم، درخواست تعلیق اسرائیل به فیفا داده شد اما این نهاد برخلاف رویکرد متضادی که در مواجهه با فوتبال روسیه داشت، اسرائیل را محروم نکرد و همین موضوع اعتراض کشورهای زیادی از جمله ایران را در پی داشت. با این حال قرار است این بار شورای فیفا در روز 12 مهر درباره برخورد با اسرائیل تصمیم‌گیری جدید اتخاذ کند.


سامانه VAR در ورزشگاه امام‌رضا(ع) نصب می‌شود
 عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران گفت: سیستم کمک داور ویدیویی در استادیوم امام‌رضا(ع) نصب خواهد شد.
محمدرضا ساکت درباره اولین جلسه ستاد اجرایی برگزاری بازی ایران و قطر، گفت: اولین جلسه ستاد بررسی و هماهنگی مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در مشهد مقدس، به ریاست داوری، فرماندار محترم و پرتلاش این شهر برگزار شد و موضوع برگزاری این مسابقه مورد بررسی قرار گرفت. مسئولان استان در جهت حمایت از فوتبال ملی، ورزش ملی و ظرفیت‌های بسیار شایسته استان خراسان رضوی جمع‌بندی‌هایی داشتند و بستری فراهم شد تا بازی ایران و قطر در مشهد برگزار شود.
 وی درباره اینکه آیا قرار است ظرفیت کامل ورزشگاه امام رضا(ع) مورد استفاده قرار بگیرد، گفت: قطعاً این‌ نگاه هست اما ورزشگاه ظرفیت بالایی ندارد. باید ظرفیت‌های جانبی ایجاد کنیم و با دستور داده شده قرار است پتانسیل برخی فرهنگ‌سراها، سینماها و فضاهای فرهنگی که ظرفیت پخش مستقیم بازی را دارند، به کمک برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی بیایند. ورزشگاه استاندارد است اما ظرفیت محدودی دارد.


توصیه کوریره دلو اسپورت به اینزاگی
 طارمی را فیکس کن!
روزنامه کوریره دلو اسپورت در گزارشی با تیتر «تورام و لائوتارو در فرم خوبی نیستند، پاوارد هم افت کرده است؛ راه حل مناسب چیست؟ اضافه شدن بیسک و طارمی به اینتر، تیم را در ابعاد بزرگتری شکل می‌دهد» به این موضوع پرداخته و نوشته است: اینتر به تعویض و چرخش بازیکنان نیاز دارد و نمی‌تواند بدون این استراتژی هم در سری آ و هم در اروپا رقابت کند. این موضوع با شواهد و مثال‌ها نیز اثبات شده است. آخرین نمونه آن مربوط به نیکولو بارلاست که بعد از دو بازی پرفشار فیزیکی و ذهنی مقابل منچسترسیتی و میلان، دچار مصدومیت در عضله ران راست شد.
مهم‌تر از هر چیز، فکر کردن به این است که چگونه این بازیکنان در آینده می‌توانند مفید باشند. طارمی در رده‌بندی مهاجمان، پس از لائوتارو و تورام قرار دارد. اما افت او به یک بازیکن ذخیره بی‌انصافی خواهد بود.
طارمی با توجه به تجربه بالای خود در مسابقات اروپایی، نه‌ تنها یک گلزن است، بلکه عنصری است که می‌تواند با حرکات و دید بازی خود، سیستم حمله تیم را به خوبی هدایت کند. او هنوز اولین گل خود را به ثمر نرسانده است، اما نشان داده که می‌تواند به‌خوبی در سیستم بازی اینزاگی جا بیفتد.
از یک طرف، لائوتارو است که پس از یک تابستان پرکار با حضور در کوپا امریکا، تعطیلات کوتاه و آماده‌سازی ناکافی به‌علاوه مصدومیت جزئی عضلانی، همچنان در پی یافتن بهترین فرم خود است.
از طرف دیگر، تورام قرار دارد که پس از شروعی پرقدرت، در بازی‌های اخیر خود افت کرده است. به‌نظر می‌رسد یکی از این دو بازیکن در بازی برابر اودینزه روی نیمکت بنشیند.

جستجو
آرشیو تاریخی