صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و پنج - ۰۷ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و پنج - ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۲

دنیا مالی:با همه رفیقم اما با کسی تعارف ندارم

احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در سفر به مشهد و قبل از حضور در همایش بزرگ ورزش فرهنگی کشور برای ادای احترام بر مزار شهید سید ابراهیم رئیسی حاضر شد و با قرائت فاتحه به روح پرفتوح این شهید ادای احترام کرد. او بعد از زیارت حرم امام رضا(ع) از مزار شهدا هم غبارروبی کرد.
احمد دنیامالی در دومین روز نشست فرهنگی ورزش کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، گفت: «معتقدم ورزش و جوانان جز موضوع فرهنگی نیست و بهتر بود که عنوان همایش را همایش فرهنگی ورزش و جوانان می‌گذاشتیم. جوانان بخش فراموش شده وزارتخانه هستند و قطعاً بدانید من به حوزه جوانان توجه ویژه خواهم داشت و از شما که مسائل فرهنگی ورزش را دنبال می‌کنید می‌خواهم‌ که به امر جوانان اهتمام بیشتری داشته باشید. جوانان آینده این مملکت را رقم خواهند زد و این تأکید رهبر معظم انقلاب است. باید برای حوزه جوانان، وقت بیشتری بگذاریم.»
وزیر ورزش درباره دلیل نقص فرهنگی گفت: «فاصله گرفتن ما از خدا، قرآن و ائمه معصومین باعث شده در کشور دچار نقصان فرهنگی شویم. این سه کلید واژه معمولی حوزه فرهنگ است. قرآن برای ساختن آدم‌هاست و اینکه انسان‌های صالحی در جهان زندگی کنند. قرآن برای این آمده که شاهد جنایاتی که در غزه و لبنان هستیم، نباشیم. سردمداران غرب با همه این جنایات صحبت از دموکراسی می‌کنند! توجه به دو اصل خدا و قرآن بدون تأسی به ائمه معصومین کار را برای ما سخت‌تر خواهد کرد. عصاره تأسی به ائمه معصومین به ولایت می‌رسد. دستور ولی امر باید برای همه ما از هر قانون و دستوری معتبرتر باشد. اگر می‌خواهیم کارکرد فرهنگی بالایی داشته باشیم، باید به راهکارها برسیم. نباید فقط در این همایش‌ها به دنبال طرح مسأله باشیم و باید راهکار ارائه کنیم‌.»
دنیامالی درباره خصوصیت مدیریتی‌اش گفت: «با همه رفیق هستم اما در کار تعارف ندارم. همه حوزه‌های ورزش باید کار را جدی بگیرند و این دستور رهبر انقلاب است که کارها باید جدی گرفته شود. ما در خارج از کشور پرچم ایران هستیم. ورزش شوخی‌بردار نیست و باید به ورزشکاران‌مان توجه کنیم تا قهرمان ما کشور را ترک نکند. دوستان حوزه فرهنگی ما باید این موضوعات را شناسایی کنند و کمک حال ما باشند. تأکید می‌کنم که ادغام دو حوزه فرهنگی و قهرمانی یک تدبیر خوب بوده است. جایگاه حوزه فرهنگ بسیار بالاست و یکی از مشکلات ما این است که ساختار وزارت ورزش و جوانان را کوچک گرفته‌اند. در ساختار وزارتخانه پنج معاونت در نظر گرفته شده ولی ما به دنبال هفت معاونت هستیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی