اردوگاه آبی

چشمی همراه آبی‌ها
با اینکه روزبه چشمی در دربی حاضر نیست و نمی‌تواند استقلال را در این بازی همراهی کند اما مسئولان باشگاه استقلال تصمیم گرفتند این بازیکن را همراه تیم به اراک ببرند. چشمی بازیکنی است که از لحاظ روحی و روانی می‌تواند به استقلال کمک کند. البته طبق قوانین چشمی نمی‌تواند در رختکن استقلال حاضر شود اما بعد از بازی مشکلی وجود ندارد و این بازیکن می‌تواند از روی سکوها به زمین بازی برود و در داخل رختکن تیمش حاضر شود.


نگران پنالتی‌ها
با اینکه قرار است در دربی 104 از کمک داور ویدیویی استفاده شود و احتمالاً این موضوع منجر به کاهش اشتباهات خواهد شد اما استقلالی‌ها بشدت نگران از دست رفتن پنالتی‌های خود در این بازی هستند. در روزهای منتهی به دربی 104 بارها درباره پنالتی‌هایی که برای استقلال در دربی‌های قبل گرفته نشد، صحبت به میان آمد. از جمله این موارد می‌توان به -1 دربی 93 خطای پنالتی روی فرشید اسماعیلی -2 دربی 94 خطای پنالتی وحید امیری روی مهدی قایدی -3 دربی 95 خطای هند پنالتی وحید امیری -4 دربی 97 خطای پنالتی فرجی روی ژستد -5 دربی 99 هند پنالتی گولسیانی اشاره کرد.


حضور قطعی کاکوتا و بلانکو
در حالی که جواد نکونام پیش از برگزاری دربی بشدت نگران نرسیدن کاکوتا و بلانکو بود اما با تلاش پزشکان استقلال این دو بازیکن در نهایت استقلال را در سفر به اراک همراهی کردند تا جواد نکونام در بخش هجومی ابزار بیشتری در اختیار داشته باشد. با حضور کاکوتا و بلانکو حالا سرمربی استقلال می‌تواند با خیال راحت اقدام به انتخاب ترکیب خود کند. حتی اگر هم این دو بازیکن در ترکیب اصلی قرار نگیرند، گزینه‌هایی ایده‌آل برای تعویض خواهند بود.


انتقاد همدانی از شهریاری
در آستانه دربی، ستار همدانی، مربی و بازیکن سابق استقلال از تصمیمات احمد شهریاری، رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال انتقاد کرد. ستار چنین گفته است: «آقای شهریاری مدیر باتجربه‌ای است اما انتخاب‌های او در تمام سطوح اشتباه بود، ما مشکل مدیریتی داریم، نمی‌گویم نکونام ایراد ندارد اما مدیران نتوانستند بستر و آرامش را برای کادر فنی فراهم کنند. نکونام مهاجم بوسنیایی را نخواست و سمیعی خواست که او نکونام را کنار بگذارد و همه مشکلات از اینجا شروع شد.»


نکونام مرد پرتساوی دربی
با توجه به مصدومیتی که برای اورونوف به وجود آمده، بسیاری از استقلالی‌ها انتظار دارند استقلال با مربیگری نکونام در این بازی به برتری برسد. نکونام اما نه به عنوان بازیکن و نه به عنوان سرمربی هیچ بردی را در دربی‌ها به نام خود ثبت نکرده است. نکونام در قامت سرمربی دو بار در دربی به تساوی رسیده که متعلق به فصل پیش است. او به عنوان بازیکن نیز 3 بار این بازی را تجربه کرد که هر 3 بازی نیز به تساوی رسید. آیا این بار نکونام می‌تواند به طلسم نبردن‌های دربی خود پایان دهد یا خیر؟


جمعه شب مسافر قطر
نکونام با خلق هر نتیجه‌ای در دربی همچنان به عنوان سرمربی دراستقلال به فعالیت ادامه خواهد داد چرا که بازی‌های استقلال بشدت فشرده است و به سرعت باید برای بازی با السد قطر آماده شود. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است کاروان استقلال جمعه شب با یک پرواز اختصاصی تهران را به مقصد دوحه ترک کند و قبل از مسابقه با حریف قطری دو جلسه تمرین در پایتخت این کشور انجام بدهد. البته با توجه به خستگی جدال با پرسپولیس، شاید در آخرین لحظات برنامه سفر استقلال عوض شده و به صبح شنبه هفتم مهر موکول شود.


ورود 5 ساعت قبل از شروع
هواداران استقلال لازم نیست از ساعت‌ها قبل از شروع دربی در اطراف ورزشگاه امام خمینی(ره) شهر اراک حاضر شوند چرا که طبق برنامه قرار است درهای ورزشگاه ساعت 14:00 باز شود. مسئولان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز در جریان برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی هیأت فوتبال استان مرکزی قرار گرفته‌اند و هرگز زود آمدن به ورزشگاه نمی‌تواند موجب باز شدن درهای ورزشگاه پیش از زمان اعلام شده شود.

جستجو
آرشیو تاریخی