نتایج ضعیف خیبر، دلیل برکناری سرمربی

مربی برزیلی جانشین مهاجری

جعفر برزگر
روزنامه‌نگار

رضا مهاجری که فصل گذشته همراه با خیبر خرم‌‌آباد به لیگ برتر صعود کرده بود، در جلسه‌ای با مسئولان باشگاه شرکت کرد و پس از پایان این جلسه طرفین روی پایان همکاری دوطرفه به توافق رسیدند. مهاجری و خیبر در شرایطی تصمیم به قطع همکاری با یکدیگر گرفتند که این تیم در پنج هفته ابتدایی اولین دوره حضور خود در لیگ برتر یک پیروزی، دو تساوی و دو شکست ثبت کرده بود.
باشگاه خیبر خرم‌آباد با صدور اطلاعیه‌ای از انتخاب مارکو اورلیو به عنوان سرمربی جدید خیبر خبر داد و اعلام کرد معارفه این سرمربی در محل تمرین و پشت درهای بسته انجام خواهد شد و او مسئولیت فنی تیم را در ادامه راه برعهده خواهد داشت.
اورلیو که ۵۹ ساله و اهل برزیل است، سابقه حضور در تیم‌هایی همچون الجزیره امارات، الزمالک مصر، الوصل امارات و العین امارات را به عنوان مربی در کارنامه دارد. این تغییر در شرایطی در خیبر رخ داد که پیش از این هیچ‌کدام از باشگاه‌ها در فصل جدید دست به تغییر سرمربی خود نزده بودند و اولین جابه‌جایی در کادرفنی در لیگ بیست و چهارم محسوب می‌شود. احسان ناصر مدیرعامل باشگاه خیبر خرم‌آباد در این باره می‌گوید: «این تصمیم را بعد از جلسات متوالی که هفته گذشته برگزار کردیم، گرفتیم. با توجه به شرایط تیم و همچنین بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم روند خیبر از دیدار هفته اول مقابل سپاهان به ترتیب در دیدارهای بعدی مقابل ذوب‌آهن، فولاد خوزستان و تراکتور رو به اُفت بود و بر همین مبنا تصمیم گرفتیم فرصت‌هایی را که در سه‌هفته پیش‌رو داریم، از دست ندهیم.
این نظر مالک باشگاه بود که در این شرایط حساس نباید زمان طلایی را از دست داد و چنین تصمیمی را پیشنهاد و هیأت مدیره باشگاه هم با آن موافقت کرد. در این شرایط سه هفته طلایی پیش‌رو داریم که باید از این سه هفته امتیازات خوبی را کسب کنیم و مطمئناً این شرایط می‌تواند باعث تداوم و حفظ سهمیه استان در لیگ برتر باشد. به همین منظور تصمیم داریم در نیم‌فصل اول امتیازات را جمع کرده تا خیال خود و هواداران‌مان را برای پایان فصل آسوده کنیم. همکاری مجموعه با آقای مهاجری به پایان رسیده است و مسئولیت فنی تیم را به آقای مارکو اورلیو سپرده‌ایم.»

 

داکونیا
اولین بار ، اولین نفر

مارکو اورلیو داکونیا مربی ۵۹ ساله برزیلی رسماً هدایت تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد را برعهده گرفت. داکونیا که ۱۸ سال سابقه مربیگری را در کارنامه خود دارد، در اغلب دوران، به عنوان دستیار سرمربی فعالیت کرده است. او در این دوران بیشتر در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مشغول به کار بوده است.
تیم‌هایی که او به عنوان دستیار بر روی نیمکتشان نشسته، العین امارات، الجزیره امارات، الزمالک مصر و الوصل امارات بوده است. او در دو مقطع هم دستیار سیروس پورموسوی در استقلال خوزستان بوده است. این مربی برزیلی سابقه مربیگری در تیم ملی کویت و ایران در رده‌های جوانان را هم دارد.
پس از اتمام لیگ بیست‌وسوم و جدایی سیروس پورموسوی، مارکو اورلیو داکونیا هم از جمع آبی‌های خوزستان جدا شد. او پس از جدایی از استقلال خوزستان به خیبر خرم‌آباد تازه صعودکرده آمد و دستیار رضا مهاجری شد. خیبر خرم‌آباد با سرمربیگری رضا مهاجری و پس از کسب نتایج خوب در لیگ آزادگان به لیگ برتر صعود کرد اما پس از گذشت ۵ هفته از لیگ برتر وکسب نتایج ضعیف، مدیران باشگاه تصمیم گرفتند با رضا مهاجری قطع همکاری کرده و مارکو اورلیو داکونیا را به عنوان سرمربی این تیم اعلام کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی