استرس ویزا ، مهم‌ترین رقیب کشتی در جهانی آلبانی

مذاکرات دبیر جواب می‌دهد؟

محسن وظیفه
روزنامه‌نگار

 ترکیب تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران برای رقابت‌های جهانی زیر 23 سال آلبانی اعلام شد اما حالا به نظر دغدغه بزرگ کادرفنی هر دو تیم، صدور ویزای آلبانی است. کشور آلبانی سال گذشته هم میزبان زیر 23 سال جهان بود که به ایران ویزا نداد اما امسال اتحادیه جهانی میزبانی زیر 23 سال و بزرگسالان جهان را به کشور آلبانی داد تا مشکلات ایران برای حضور در این مسابقات دو برابر شود.
رقابت‌های کشتی زیر 23 سال قهرمانی جهان 30 مهر تا 6 آبان ماه امسال در شهر تیرانا کشور آلبانی برگزار می‌شود و کادرفنی هر دو تیم ترکیب خود را برای این مسابقات اعلام کردند. در کشتی آزاد علی مؤمنی در وزن 57 کیلوگرم، ابراهیم خواری در وزن 61 کیلوگرم، عباس ابراهیم‌زاده در وزن 65 کیلوگرم، سینا خلیلی در وزن 70 کیلوگرم، علی رضایی در وزن 74 کیلوگرم، مهدی یوسفی در وزن 79 کیلوگرم، ابوالفضل رحمانی در وزن 86 کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن 92 کیلوگرم، مهدی حاجیلوئیان در وزن 97 کیلوگرم و امیررضا معصومی در وزن 125 کیلوگرم به جهانی آلبانی اعزام می‌شوند. تیمی که در پنج وزن از کشتی‌گیران جوان که در جهانی اسپانیا به نایب قهرمانی رسید، استفاده کرده است. در کشتی فرنگی هم در وزن 55 کیلوگرم علی احمدی وفا، در وزن 60 کیلوگرم محمدمهدی غلامپور، در وزن 63 کیلوگرم عرفان جرکنی، در وزن 67 کیلوگرم احمدرضا محسن‌نژاد، در وزن 72 کیلوگرم دانیال سهرابی، در وزن 77 کیلوگرم علی اسکو، در وزن 82 کیلوگرم محمد ناقوسی، در وزن 87 کیلوگرم یاسین یزدی، در وزن 97 کیلوگرم شایان حبیب زارع و در وزن 130 کیلوگرم فردین هدایتی، نفرات اعزامی به جهانی آلبانی هستند.
این تیم هم در چهار وزن اول از نفراتی استفاده کرده که در جهانی جوانان، قهرمانی را به دست آوردند. قهرمانی برای هر دو تیم محتمل است اما موضوعی که حالا کادرفنی را نگران کرده، سطح فنی رقبا نیست؛ بلکه استرسی است که صادر شدن و یا نشدن ویزا برای این تیم به وجود آورده است. کادرفنی هنوز به طور دقیق نمی‌داند باید کشتی‌گیرش را برای رسیدن به سر وزن تحت فشار بگذارد یا نه؟ البته برنامه کادرفنی این است که تیم برای این مسابقات آماده شود اما اگر مثل سال گذشته ویزا صادر نشود، کشتی‌گیران آسیب زیادی می‌بینند.
البته علیرضا دبیر وقتی ترکیه میزبان انتخابی جهانی برای المپیک 2024 پاریس بود، به این کشور رفت و دیدار مهمی را با نناد لالوویچ برگزار کرد و بعد هم دیدار مشترکی را با رئیس فدراسیون کشتی آلبانی برگزار کردند. در این نشست تماس تلفنی هم با مسئولان سیاسی این کشور برقرار شد تا برای صدور ویزای ایرانی‌ها مذاکرات کامل شود. با این مذاکرات بعید است آلبانی ویزا ندهد اما با این ‌حال در این چند روز اخبار امیدوارکننده‌ای منتشر نشده و همین کادرفنی را نگران کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی