صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و دو - ۰۳ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و دو - ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

خبر

لواندوفسکی، کلید موفقیت بارسلونا
روبرت لواندوفسکی با دو گلی که در برد 5 بر یک بارسلونا مقابل ویارئال زد، با شش گل در صدر جدول گلزنان لالیگا قرار گرفت. مهاجم لهستانی در چهار تا از شش بازی بارسلونا در آغاز فصل که همه با برد آبی‌اناری پوشان همراه بوده و این تیم توانسته رکورد صددرصدی خود را حفظ کند، موفق به گلزنی شده و در تمام بازی‌ها در ترکیب اصلی قرار داشته است.
لوا با آنکه 36 ساله شده اما همچنان بی‌رحم و فرصت‌طلب است؛ اینکه او بتواند در ماه‌های پیش رو آمادگی جسمی و روحی خود را حفظ کند، در موفقیت بارسلونا نقش مهمی دارد اما تا اینجای کار ثابت کرده یک بار دیگر مصمم است از آمار 20 گل در لیگ عبور کند. هر شش گل او تا اینجا از درون محوطه جریمه زده شده و به نظر می‌رسد خواسته پیش فصل او برای اینکه پاس‌های بیشتری از کناره‌ها در هجده قدم رقبا برایش فرستاده شود، از سوی هم‌تیمی‌ها اجابت شده است. او گفته بود: «این فصل به دنبال پاس و سانترهای بیشتری به محوطه جریمه هستم، به عنوان یک مهاجم آنجا منطقه جولان من است و خیلی کارها می‌توانم بکنم.»
مسابقات هفته‌های پیش رو در لالیگا و لیگ قهرمانان می‌تواند موقعیت بیشتری برای گلزنی در اختیار لواندوفسکی قرار دهد، از بازی چهارشنبه ختافه در کاتالونیا شروع می‌شود.


100 گل در 105 بازی
هالند به رونالدو رسید
ارلینگ هالند با رکورد کریستیانو رونالدو برابر شد وقتی در صد و پنجمین بازی برای منچسترسیتی آمار گل‌هایش برای این تیم را به صد گل رساند. مهاجم نروژی در دقیقه 9 بازی با آرسنال نخستین گل مسابقه را زد. رونالدو در سال 2011 توانست در صد و پنجمین بازی‌اش برای رئال مادرید صدگله شود. رونالدو در سال 2018 با 450 گل در 438 بازی از رئال مادرید جدا شد، گل‌های او در منچستریونایتد و یوونتوس هم سه رقمی بود.
در سال 2024 کوین دیبروینه هجدهمین بازیکن تاریخ منچسترسیتی شد که برای این تیم 100 گل می‌زند اما او در 372 بازی به این آمار رسید.
هالند در این فصل یک رکورد شکسته و با 9 گل در چهار بازی ابتدایی فصل از جمله دو هت‌تریک از وین رونی عبور کرده است. اگر او در بازی چهارشنبه گذشته مقابل اینتر به گل می‌رسید، بالاتر از رکورد رونالدو می‌شد اما با وجود تلاش بسیار مهاجم 24 ساله بازی بدون گل مساوی شد.
73 گل هالند در لیگ برتر بوده، 18 گل در لیگ قهرمانان زده و 9 گل هم در جام‌های دیگر به ثمر رسانده است. او صدمین گلش برای سیتی را با شالی که از سوی یک هوادار برایش پرتاب شد، جشن گرفت.


ال‌کلاسیکوی حیثیتی در راه است
رئال در تعقیب رکورد غیرممکن بارسایی‌ها
در روزهایی که رئال مادرید با چهار امتیاز پایین‌تر از بارسلونا در رده دوم جدول لالیگا قرار دارد، این تیم همچنان آمار فوق‌العاده بدون شکست خود در مسابقات مختلف را حفظ کرده و پس از پیروزی مقابل اسپانیول، از مرز ۳۸ بازی بدون شکست در لالیگا عبور کرده است. ۳۲ دیدار از این ۳۸ مسابقه، در فصل گذشته لالیگا رقم خورده که رئال را پشت‌سر رکورد فوق‌العاده بارسلونا با ۴۳ بازی بدون باخت در لالیگا از ماه آوریل ۲۰۱۷ تا مه ۲۰۱۸ قرار می‌دهد؛ رکورد دشواری که توسط لوییز انریکه و ارنستو والورده به عنوان سرمربی این تیم خلق شد. رئال برای رسیدن به این رکورد در لالیگا، به پنج بازی بدون باخت دیگر نیاز دارد. آلاوز، اتلتیکو مادرید، ویارئال، سلتاویگو و دیدار حساس ال‌کلاسیکو، موانع رئال در راه شکستن رکورد جاودانه بارسلونا در لالیگا خواهند بود. آخرین باخت لالیگایی رئال مادرید، دقیقاً به یک سال قبل و شکست سه بر یک مقابل اتلتیکو مادرید در دیدار رفت فصل گذشته لالیگا برمی‌گردد.

جستجو
آرشیو تاریخی