صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و دو - ۰۳ مهر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و پنجاه و دو - ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - صفحه ۴

فونسکا با برد بزرگ ماندگار شد

میلان با شجاعت و هوش اینتر را شکست داد

میلان که زیر نظر پیولی در 6 دربی متوالی شکست خورده بود، با انگیزه شکستن این رکورد منفی پا به میدان می‌گذاشت. عقده حقارت رشد کرده و تمام شهر را اشغال کرده بود، هواداران میلان در سکوت راه می‌رفتند و این دربی را هم از قبل شکست خورده می‌دانستند اما تیم فونسکا ورق بازی را به نفع خود بازگرداند.
پیولی فصل گذشته در سخت‌ترین لحظات مقابل اینزاگی به دفاع سه نفره رفت و با سیستم 2-5-3 همه دفاع کردند اما فونسکا جسورانه آبراهام و موراتا را در ترکیب قرار داد و با سیستم 2-4-4 بازی را شروع کرد. او می‌دانست باخت در این بازی به معنای از دست دادن شغلش خواهد بود اما ترجیح داد جسورانه مبارزه کند.
تفکرات پائولو فونسکا برای شروع فصل ناهماهنگ نشان می‌داد اما او در این بازی به یک برد مهم رسید تا نگاه‌ها را نسبت به خودش تغییر دهد. فونسکا بعد از بازی شجاعت بازیکنانش را ستود و احساس کرد که آنها مستحق این پیروزی هستند و خاطرنشان کرد که تیم‌های کمی اخیراً اینتر را به دردسر انداخته‌اند.
در حالی که اینتر گاهی پس از نمایش تحسین‌برانگیز خارج از خانه مقابل منچسترسیتی در اواسط هفته، خسته به نظر می‌رسید، فونسکا راه دیگری رفت و روی بازیکنان هجومی تمرکز کرد که در نیمه دوم نتیجه مورد نظرش را به دست آورد. میلان شایسته برد بود اما چگونه فونسکا در دربی پیروز شد؟ پاسخ مشخص است، با شجاعت، یک تیم متحد، یک ترکیب متفاوت و آمادگی بالای بدنی.
تیجانی رایندرز، که در اولین سال حضورش در میلان، عملکرد ضعیفی در مسابقات مهم داشت، این بار یکی از بهترین‌ها بود. امرسون رویال به خصوص در نیمه دوم نمایشی عالی را ارائه کرد و مایک ماینان هم یک سیو درخشان مقابل تورام انجام داد که یادآور بهترین روزهای او بود.
فونسکا برای تغییر روند منفی تیمش از فرصت دربی استفاده کرد. 22 سپتامبر روز آزادی آث میلان است، آنها اینتر را بعد از دو سال شکست دادند و اکنون بدون هیچ عقده حقارتی با رقیب سنتی خود در جدول رده‌بندی 8 امتیازی شده‌اند. کودکان طرفداری میلان می‌توانند امروز در مدرسه درباره دربی صحبت کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی