مصاحبه‌ای از جنس قدرت‌طلبی

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار

مصاحبه اخیر داود حقدوست که به تازگی در قامت مشاور مدیرعامل باشگاه استقلال قد علم کرده، این سؤال ضروری را به وجود آورده که به واقع نامبرده در تصمیم‌گیری‌های باشگاه استقلال چه نقشی داشته است و چرا اکنون که چهار هفته از لیگ برتر گذشته خود افشا کرده که مانع از جدایی جواد نکونام شده است؟! اگر حقدوست تا این اندازه در باشگاه استقلال کلیدی بوده که مانع از برکناری سرمربی شده، پرسش این است که چرا باشگاه استقلال درباره نقش‌آفرینی این شخص شفاف‌سازی نکرده و سمت او در این باشگاه مخفی شده است.
 هر چند که مصاحبه قاطعانه شهریاری در نقد صحبت‌های حقدوست نشان داد که اساساً حضور این شخص در باشگاه استقلال با ابهامات بسیاری مواجه است اما نباید از کنار غفلت بزرگی که شکل گرفته به سادگی عبور کرد و رفتار مدیران میانی باشگاه استقلال را در توزیع سمت میان دوستان و آشنایان خود مورد تأیید قرار داد.
 داود حقدوست در برهه‌ای کوتاه به عنوان مدافع در این باشگاه فعالیت کرد و اگر همین حالا بخواهیم 100 بازیکن برتر تاریخ باشگاه استقلال را کنار هم ردیف کنیم به طور قطع داود حقدوست در این قاب قرار نخواهد گرفت. حال حتی اگر این سوابق را هم نادیده بگیریم، حقدوست با لحن نامناسب مصاحبه فرمایشی اخیر خود کاملاً نشان داد که با قاعده کار و فعالیت در چنین باشگاه بزرگی بیگانه است و قادر نیست تجزیه و تحلیل مناسبی از وضعیت موجود داشته باشد.
 اینکه افراد به واسطه حضور در این باشگاه به خود اجازه دهند این گونه در مقابل رسانه‌ها ظاهر شده و نمایش قدرت دهند، بی‌شک زیبنده باشگاه بزرگی همچون استقلال نیست و تصمیم‌گیران باشگاه استقلال باید با ظرافت بیشتری اقدام به انتخاب افرادی کنند که قرار است تحت عناوین در این باشگاه به فعالیت بپردازند.
حال تفاوتی هم نمی‌کند که این اشخاص در کنار سمیعی باشند یا نکونام و یا هر مسئول دیگری. مهم این است که انتخاب‌ها به گونه‌ای باشد که هویت و اعتبار باشگاه استقلال با انتخاب‌های نادرست زیر سؤال نرود. آنچه مسلم است باشگاه استقلال در برهه کنونی که در آستانه برخی تغییرات قرار دارد باید در تصمیم‌گیری‌های جدید خود دقت بیشتری به خرج دهد تا اعتبار و سوابق این باشگاه با انتخاب‌های نادرست زیر سؤال نرود.

جستجو
آرشیو تاریخی