خبر و مصاحبه

آذرماه سخت فوتبال برای صدور مجوز
شرکت استرالیایی تهدید بزرگ باشگاه‌های ایران
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «یک شرکت استرالیایی با ای اف سی قرارداد بسته و از آذر و دی برای بررسی تجهیزات سخت افزاری وارد کشور خواهد شد. طبق مصوبه هیأت رئیسه AFC با این شرکت قرارداد بسته شده و حرف‌هایی که باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها اعلام کرده‌اند، راستی‌آزمایی می‌شود. چمن‌ها، استادیوم‌ها، VIP و ... را می‌بیند و گزارش می‌دهد. اگر گزارش منفی باشد باز همان بلایی سر ما می‌آید که سبب شد به خاطر مجوز حرفه‌ای تعلیق شویم. بار دیگر مجوز حرفه‌ای‌ را احیا کرده و در اختیار خودمان گرفتیم. باید این خطر را جدی بگیریم.» او تصریح کرد: «در جلسات ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها و سایر جلساتی که با باشگاه‌ها داشتیم، با آنها برای رفع مشکلات ورزشگاه‌ها مفصل بحث و همفکری داشتیم. اگر درباره مشکلات صحبت نکنیم، از دی‌ماه دچار اشکال جدی دیگری می‌شویم. اگر باشگاهی ۳ سال مجوز حرفه‌ای نگیرد، از لیگ برتر خارج می‌شود‌. باید از این شرکت استرالیایی مجوز بگیریم.»


از نتیجه پایانی بسیار ناراحت هستیم
اسبقی: دریافت سه گل از الهلال یعنی نابودی کامل
پویا اسبقی، سرمربی ایرانی – سوئدی تیم الریان، پس از شکست سه بر یک تیمش برابر الهلال گفت: «ما از این شکست در خانه و مقابل هوادارانمان بسیار ناراحت هستیم، اما به آنچه بازیکنان ارائه دادند، افتخار می‌کنم. دریافت سه گل مقابل تیمی به بزرگی الهلال هر تیمی را دچار فروپاشی می‌کند، اما الریان تلاش کرد به بازی برگردد و از ابتدای نیمه دوم یک گل به ثمر رساند و حملات زیادی ترتیب داد، ولی در نهایت موفق نبودیم.» او ادامه داد: «ما نیاز به بهبود عملکرد دفاعی داریم. درست است که گل اول الهلال تأثیر زیادی روی ما نگذاشت، اما دریافت گل دوم و سپس سوم در زمان کوتاهی، ما را تحت فشار قرار داد. ما در نیمه دوم فرصت‌های زیادی داشتیم و می‌توانستیم حداقل به تساوی برسیم. بازیکنانم هرگز تسلیم نشدند و تلاش زیادی برای بازگشت به بازی کردند. با وجود بازی خوبی که تیم ارائه داد، بازیکنان و من از نتیجه پایانی بسیار ناراحت هستیم. اما اطمینان دارم با هم‌افزایی بازیکنان جدید، در آینده بهتر ظاهر خواهیم شد.»


تعمیر آسانسور و پروژکتور ورزشگاه شهرقدس
مشکلات سخت‌افزاری ورزشگاه شهرقدس باعث شد تا دیدار استقلال و الغرافه در لیگ نخبگان با اتفاقات عجیبی همراه شود و حالا مدیران ورزشگاه درصددهستند هرچه سریع‌تر مشکلات را برطرف کنند. تنظیم نبودن نور ورزشگاه و تاریکی مطلق در بخش‌هایی از زمین از جمله ایرادهای ورزشگاه شهرقدس در بازی استقلال و الغرافه بود که حالا مدیران این ورزشگاه به دنبال رفع آن هستند. تنظیم پروژکتورهای ورزشگاه در دستور کار قرار گرفته و به زودی احتمالاً این مسأله برطرف شود. خرابی آسانسورهای ورزشگاه و همچنین سیستم برق‌رسانی هم باعث آبروریزی و رخ دادن اتفاقات ناخوشایندی شد که حالا متخصصان این عرصه در ورزشگاه حضور یافتند و درصدد رفع مشکل هستند. مدیران شهرقدس به مسئولان سازمان لیگ وعده داده‌اند طی روزهای آینده همه مشکلات ورزشگاه برطرف شود و دیدار پرسپولیس و آلومینیوم با کمترین دغدغه در این ورزشگاه انجام شود.


4 بازی هفته پنجم با داور ویدئویی برگزار می‌شود
VAR ایرانی، همچنان در اختیار سرخابی‌ها
با اعلام اسامی داوران قضاوت کننده در هفته پنجم لیگ برتر مشخص شد که کمیته داوران تصمیم به برگزاری 4 مسابقه از 8 بازی این هفته با کمک داور ویدئویی گرفته است. بر این اساس در دو بازی استقلال و پرسپولیس در قائمشهر و شهرقدس از تکنولوژی VAR استفاده خواهد شد. تجهیزات داور ویدئویی دیروز به قائمشهر رسید تا در بازی نساجی و استقلال مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین از بازی استقلال والغرافه نیز تجهیزات VAR در شهرقدس باقی مانده و در بازی پرسپولیس و آلومینیوم از آنها بهره خواهند گرفت. جدا از استقلال و پرسپولیس که تاکنون همه بازی‌های آنها با VAR برگزار شده، دو بازی دیگر این هفته نیز با تکنولوژی کمک داور ویدئویی برگزار می‌شود. در اصفهان دربی این شهر میان ذوب‌آهن و سپاهان VAR خواهند داشت و در خرم‌آباد هم نبرد خیبر و تراکتور با استفاده از این تکنولوژی برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی