خانه به دوشی سرخابی‌ها تا هفته پنجم لیگ نخبگان

مدیر ورزشگاه آزادی: آذر، آماده برگزاری دربی هستیم

وضعیت آماده‌سازی ورزشگاه آزادی باعث شده تا تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تیم ملی با مشکلات زیادی مواجه شوند که مهم‌ترین آن خانه به دوشی دو تیم در لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیاست. در این شرایط استقلال نخستین دیدار خود در لیگ نخبگان آسیا را در ورزشگاه شهرقدس برگزار کرد؛ ورزشگاهی که صرفاً محلی برای برگزاری این دیدار بود چرا که این ورزشگاه مشکلات بسیاری دارد که مهم‌ترین آن چمن نامرغوب است.  در این شرایط تیم‌های استقلال و پرسپولیس بجز برگزاری مسابقات لیگ برتر، بشدت نیازمند برگزاری بازی‌های خود در ورزشگاه آزادی هستند که البته طبق ادعای جدید مسئولان ورزشگاه آزادی، این ورزشگاه تا پایان آبان ماه آماده بهره‌برداری است. با نگاه به تقویم مسابقات لیگ نخبگان آسیا می‌توان به این نتیجه رسید که این ورزشگاه از هفته پنجم مسابقات لیگ نخبگان آماده بهره‌برداری است و این یعنی تیم‌های استقلال و پرسپولیس که تا آن زمان هرکدام 1 و 2 میزبانی در کشورمان را برعهده دارند، در 3 بازی درگیر مکان میزبانی دیدارهای خانگی خود خواهند بود.
 در این شرایط همه مسئولان ورزش کشورمان متحد شدند تا ورزشگاه آزادی هر چه زودتر آماده شود. مهدی نصیبی، مدیر مجموعه ورزشی آزادی در خصوص آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی به «ایران ورزشی» می‌گوید: «کار بازسازی این ورزشگاه به صورت سه شیفت در حال انجام است، جایگاه‌های خبرنگاران و VIP کامل تخریب شده تا طبق الزامات ای‌اف‌سی ساخته شود. رختکن تیم میهمان و میزبان و تونل ورزشگاه در حال تعمیر است. علاوه بر این قرارداد خرید اسکوربورد بسته شده و بزودی نصب خواهد شد.»
 او می‌افزاید: «ایجاد فضای ورودی و خروجی اختصاصی برای خبرنگاران، استانداردسازی، مقاوم‌سازی تمام سازه‌ها، اصلاح و تعمیر جایگاه تماشاگران، بازسازی تمامی لوله کشی‌ها برای جلوگیری از نشتی آب، بازسازی نیمکت بازیکنان، احیا و بازسازی صندلی‌ها، اصلاح و بازسازی زمین دور چمن جهت رنگ کاری و اصلاح رنگ بخش‌های ورزشگاه، بازسازی سنگ‌های پله و راه پله، بازسازی جایگاه معلولین، بازسازی تونل‌های ورودی و خروجی بازیکنان از جمله مواردی است که در حال انجام آن هستیم.»
 نصیبی صحبت‌های خود را این گونه ادامه می‌دهد: «تمام مسئولان ورزش کشور متحد شده‌اند تا ورزشگاه آزادی در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده شود. دنیامالی، وزیر ورزش تمام هم و غم خود را گذاشته است تا ورزشگاه آزادی آماده شود. به هر حال کار آماده‌سازی ورزشگاه در حال انجام است و امیدواریم که این ورزشگاه هر چه زودتر به چرخه فوتبال کشور بازگردد. ضمن اینکه مشکلی در خصوص تخصیص اعتبارات برای بازسازی آزادی وجود ندارد.»  مدیر مجموعه ورزشی آزادی در خصوص وضعیت چمن ورزشگاه آزادی بیان می‌کند: «خوشبختانه چمن آزادی هیچ مشکلی ندارد و همین حالا آماده برگزاری مسابقه در چمن آزادی هستیم! با وجود گرد و غبار و آلایندگی‌هایی که در تعمیر و بازسازی ورزشگاه بوجود می‌آید، چمن به خوبی نگهداری شده است، همکاران ما کار نگهداری از چمن ورزشگاه را به روز انجام می‌دهند.»
در این بین در روزهای گذشته صحبت‌هایی در خصوص تعویق دربی پایتخت مطرح شد که او در این خصوص می‌افزاید: «ورزشگاه آزادی را تا پایان آبان ماه تحویل خواهیم داد و آماده‌ایم دربی را آذرماه در ورزشگاه آزادی و به عنوان افتتاحیه برگزار کنیم. البته قرار بر این است که این دیدار در اراک برگزار شود.»

 

اراک میزبان
دربی ۱۰۴ پایتخت شد

در حالی که پیش از این مکان برگزاری دربی 104 به یکی از چالش‌های مسئولان سازمان لیگ تبدیل شده بود و شهرهای کرمان و تبریز از جمله گزینه‌های برگزاری این دیدار بودند، دیروز بالاخره تکلیف مکان برگزاری این دیدار مشخص شد. طبق اعلام سازمان لیگ فوتبال کشور دیدار دو تیم استقلال – پرسپولیس از هفته ششم لیگ برتر روز چهارشنبه 4 مهر در ساعت 19 به میزبانی استقلال برگزار خواهد شد. باشگاه استقلال پس از دو میزبانی در فصل جدید در قزوین و شهرقدس، محل برگزاری مسابقه خود در لیگ برتر را تغییر داد و قرار است در بازی حساس هفته ششم لیگ برتر مقابل پرسپولیس، در استادیوم امام خمینی (ره) اراک مقابل سرخپوشان قرار بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی