صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هفت - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هفت - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۷

اولیایی: چوب ناکارآمدی برخی مدیران را می‌خوریم

مگر در ایران قحطی ورزشگاه داریم؟

فائزه زمانی
خبر‌نگار


در شرایطی که مدیران فدراسیون فوتبال از مدت‌ها قبل تصمیم به تجهیز ورزشگاه آزادی داشتند، شاید می‌شد با برنامه‌ریزی بهتر اوضاع ورزشگاه‌ها را جور دیگری مدیریت کنند تا امروز این آبرو‌ریزی به بار نیامده و فوتبال ایران سوژه تمسخر امثال عربستانی‌ها قرار نگیرد. کاظم اولیایی که سابقه مدیریت باشگاه استقلال را دارد، معتقد است شرایط موجود ورزشگاه‌ها حاصل بی‌عرضگی مدیرانی است که حالا باید تاوان کارشان را پس بدهند و در چنین شرایطی نیاز است تا خاطیان مورد محاکمه قرار بگیرند.
 اولیایی در مورد وضعیت نابسامان ورزشگاه‌ها گفت: «ورزش این روزها در دنیا عاملی برای غرور ملی است. ما علی‌رغم اینکه سرمایه‌گذاری مناسبی انجام داده و استادیوم‌های متعددی ساخته‌ایم اما سوءمدیریت در ادوار قبلی باعث شده است تا نتوانیم ورزشگاه‌ها را تجهیز کرده و چمن‌هایمان را به روز کنیم. در این زمینه بارها تذکرات لازم به مسئولان داده شده بود اما گوش شنوایی نبود و همین باعث شد تا حالا از دنیا عقب بیفتیم.»
 او حالا دلیل اصلی این مشکلات و ضعف‌ها را کم کاری مدیران فوتبال ایران می‌داند: «دلیل اصلی این آبرو‌ریزی‌ها کم کاری مدیرانی است که در مسند کار بودند اما عرضه کافی برای حفظ آبروی فوتبال ایران را نداشتند؛ کسانی که هیچ همخوانی با فوتبال نداشتند و صرفاً به‌خاطر ارتباطشان با وزرا پست گرفتند که به نظرم حالا باید بابت به بارآوردن این آبرو‌ریزی محاکمه شوند. همچنین شرکت توسعه هم در این میان بی‌تقصیر نیست و از آنجایی که تجهیز ورزشگاه‌ها از وظایف آن بود و در این زمینه کم کاری کردند، باید مدیران آن هم محاکمه شده و پاسخگو باشند.»
 مدیرعامل سابق باشگاه استقلال معتقد است طعنه‌های کاربران عربستانی در فضای مجازی در روزهای قبل مثل تیری بر قلب فوتبال ایران بوده است: «حالا راهی جز جبران این عقب ماندگی نداریم چرا که طعنه و تمسخر امثال عربستانی‌ها مثل تیری بر قلب جامعه ورزش، مخصوصاً فوتبال است و تاوان سومدیریت عده‌ای نالایق را هم ما باید بدهیم.»
 در حالی که می‌شد مدیران فدراسیون فوتبال حداقل با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی لازم، بودجه‌ای برای ورزشگاه شهرقدس در نظر بگیرند تا قبل از شروع بازی‌های لیگ نخبگان آسیا به شرایط ایده‌آل برسد، اولیایی معتقد است قحطی استادیوم نداریم و مشکل از بی‌برنامگی مدیران است: «ما استادیوم‌های خوبی مثل ورزشگاه 70 هزارنفری تبریز، استادیوم فارس، مشهد و فولادآرنا داریم. در ایران قحطی ورزشگاه نداریم اما تا دلتان بخواهد سوءمدیریت داریم که اجازه نمی‌دهد به خوبی از داشته‌هایمان استفاده کرده و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی