صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هفت - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و هفت - ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۷

الهامی و خطیر به خستگی آبی‌های تهرانی امید بسته‌اند

یک بازی حیاتی در قائمشهر

وصال روحانـی
روزنامه‌نگار

نساجی پس از تحمل سه باخت و کسب فقط یک امتیاز بابت یک نتیجه تساوی در چهار بازی نخست خود در فصل جاری لیگ برتر، جمعه 30 شهریور میزبان استقلال در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر خواهد بود. این تیم، با وجود همه لغزش‌ها و نتیجه نگرفتن‌های خود، قطعاً به این نکته امید بسته که چون حریف پرمهره تهرانی‌اش به سبب حضور در مسابقه سنگین دیشب خود در لیگ نخبگان آسیا مقابل الغرافه قطر خسته است، شاید از ارائه تمام توانش مقابل نساجی باز بماند و بتواند از این طریق حداقل یک امتیاز و حتی بیشتر از آن را بگیرد. با این حال تا آنجا که به خود نساجی مربوط می‌شود، عملکردش است که جای دفاع چندانی از آنها را باقی نگذاشته است. ساکت الهامی که در دفعات قبلی همکاری‌اش با تیم محبوب قائمشهری موفق عمل کرد، این بار چنان دور از موفقیت نشان داده که در پایان هفته چهارم اقدام به استعفا کرد ولی به سبب مخالفت مدیران، فعلاً در قائمشهر ماندنی شده است اما شکست مقابل استقلال، می‌تواند استعفای دیگری را از سوی الهامی و رفتن او را موجب شود اما آنچه باید به آن توجه داشت، این است که او نساجی را در حالی قهرمان جام حذفی کرد که استقلال را هم در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف کرد و فصل پیش هم که نساجی در خطر شدید سقوط از لیگ برتر قرار داشت، استقلال را در قائمشهر متوقف و نساجی را در لیگ برتر حفظ کرد.
 
به سوی آینده‌ای نامعلوم
در ‌فصل نقل و انتقالات، نساجی امثال ایوب کلانتری، حامد پاکدل، سیامک نعمتی و متین کریم‌زاده را جذب خویش کرد و یک بازیکن خارجی به نام الکساندر مرکل را هم به جمع نفراتش افزود اما در ازای آن گلزنان مجربی مانند محمدرضا آزادی را از دست داد. در روزهای تدارک و تمرین برای فصل فعلی، نساجی البته با همت الهامی و براساس اندیشه‌های او به هر تلاش ممکنی دست زد تا به هماهنگی لازم برسد اما مشکلات سنتی و مکرری که برای قائمشهری‌ها واقعه‌ای آشنا طی سنوات اخیر شده و پیوسته به آن دچار بوده‌اند، این بار هم دور و بر تیم حس می‌شد و اجازه نمی‌داد که الهامی و شاگردانش به بالاترین بیلان و سطح کار خود برسند. حل نشدن ناهماهنگی‌های تاکتیکی و البته برخی بداقبالی‌ها در جریان مسابقات این فصل سبب ثبت چند نتیجه بد متوالی شد و این تیم در قبال چهار گل خورده‌اش فقط یک گل به ثمر رسانده است. باخت با کمترین فاصله و نتایجی نزدیک شاید این مفهوم و نقطه امیدواری را دربر داشته باشد که نساجی مرعوب هیچ یک از حریفانش نشده و پا به پای آنها تلاش کرده اما ناکامی احتمالی در روز جمعه و یکی دو نتیجه ضعیف محتمل دیگر و ابقای تیم در قعر جدول شاید رابطه کاری الهامی و تیم قائمشهری را به طور حتمی و برای مدتی نه‌چندان کوتاه قطع کند و نساجی را به سوی آینده‌ای نامعلوم بکشاند و آزردگی‌های روحی ساکت را هم بیشتر کند. همین‌ها نشان می‌دهد دیدار روز جمعه تا چه حد برای الهامی و مردان تلاشگر او حیاتی است.
 
یک انتقام درست و حسابی
ناگفته نماند که در پیشینه الهامی مدتی حضور در کادر فنی استقلال در اوایل دهه 1390 شمسی هم مشاهده می‌شود و چه چیزی از این جالب‌تر که در یک تحول مدیریتی جدید در قائمشهر علی خطیر که فصل پیش مدیرعامل استقلال بود و در پی درگیری‌های متعددش با جواد نکونام در واپسین هفته‌های لیگ بیست و سوم از این پست عزل شد، از هفته پیش به عنوان مدیرعامل نساجی منصوب شده است. یک سوی ماجرا این است که تصور کنیم الهامی و خطیر به عنوان آبی‌های سابق همچنان نگاهی رأفت‌آمیز به تیم سابق خود دارند و به دنبال شکار یاران حسین حسینی نیستند اما سوی واقع‌گرایانه‌تر این است که بگوییم هر دوی این مردان بدشان نمی‌آید با زمین زدن تیم نکونام بابت برخوردهای نامهربانانه‌ای که در استقلال طی این سال‌ها با آنها صورت پذیرفت، یک انتقام درست و حسابی از آبی‌ها بگیرند.

جستجو
آرشیو تاریخی