خبر

بازگشت تاج به فدراسیون فوتبال
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال که چند هفته قبل به دلیل عمل جراحی در بیمارستان بستری شده و مدتی نیز در خانه به استراحت پرداخته بود، کمتر به فدراسیون سر می‌زد و بیشتر در جلسات آنلاین امور مربوط به فدراسیون را پیش‌ می‌برد. او که چند روز پیش دیداری نیز با احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان داشت، دیروز در ساختمان وزارت ورزش حضور یافت و در جلسه مشترک وزیر با رؤسای فدراسیون‌ها شرکت کرد. تاج بعد از حضور در جلسه وزیر ورزش با رؤسای فدراسیون‌ها در فدراسیون فوتبال حاضر شد و کارش را از سر گرفت.
بعد از پایان این جلسه رئیس فدراسیون فوتبال به فدراسیون برگشت و به‌طور رسمی و مانند گذشته امور فدراسیون را زیر نظر گرفت. البته تاج در روزهای گذشته چندبار هم به فدراسیون سر زده بود اما شرایط جسمانی او اجازه نمی‌داد تمام ‌وقت در فدراسیون باشد.

یک ایرانی دیگر در لیگ قهرمانان آسیا
دیدار دو تیم اف سی کایا فیلیپین و سیدنی اف سی استرالیا از گروه E رقابت‌های سطح دو لیگ قهرمانان آسیا در حالی روز پنجشنبه 12 مهرماه در مانیل فیلیپین برگزار می‌شود که با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا داوران ایرانی قضاوت این بازی را برعهده خواهند داشت. بر اساس آنچه در وبسایت کنفدراسیون آسیا آمده حسن اکرمی به عنوان داور و حسن ظهیری به همراه علی احمدی به عنوان کمک داور قضاوت این بازی را در اختیار خود دارند. داور چهارم از کشور تایلند، ناظر داوری و نماینده مسابقه از کشور مالزی انتخاب شده است. پیش از این پیام و بیژن حیدری در لیگ قهرمانان آسیا و موعود بنیادی‌فر در لیگ نخبگان آسیا داوری گرفتند تا چهار داور ایران این هفته در مسابقات بین‌المللی قضاوت داشته باشند.


تساوی غیر منتظره نراتزوری
طارمی یک نیمه بازی کرد
شاگردان سیمونه اینزاگی در هفته چهارم سری A و مقابل مونزا با گل دقایق پایانی دنزل دامفریز از شکست گریختند. مونزا که تا این هفته نتوانسته بود اولین برد فصلش را به دست بیاورد از اینتر پذیرایی کرد و پس از حدود ۸۰ دقیقه بازی دفاعی و مقاومت در برابر نراتزوری، با یک ضربه سر طلایی از میهمانش پیش افتاد اما پیش از رسیدن به دقیقه ۹۰، دامفریز حساب کار را مساوی کرد. در این بازی زوج موفق لائوتارو مارتینز و مارکوس تورام کم‌فروغ ظاهر شدند و این سه مهاجم اینتر به هیچ موقعیتی برای گلزنی دست نیافتند. این وضعیت تا پایان نیمه اول هم ادامه داشت و دو تیم با نتیجه تساوی بدون گل به رختکن رفتند. ناتوانی مهاجمان اینتر در نیمه دوم هم ادامه داشت و این تیم نمی‌توانست موقعیت جدی‌ای خلق کند. بالاخره صبر اینزاگی در دقیقه ۵۶ تمام شد و او سه تعویض انجام داد. پیوتر زیلینسکی به جای هنریک مخیتاریان به بازی رفت، دنزل دامفریز جای متئو دارمیان را گرفت و مهدی طارمی جانشین لائوتارو مارتینز شد که یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان اینتر بود. با این حال این تعویض‌ها نیز دردی از تیم میهمان دوا نکرد و وضعیت به همان شکل قبل ادامه پیدا کرد. پس از حدود نیم‌ساعت بازی خسته‌کننده و بدون موقعیت در نیمه دوم، در دقیقه ۸۱ مونزا چراغ اول بازی را روشن کرد تا در نهایت این بازی با تساوی 1-1 به پایان برسد.


محکومیت پرسپولیس و 3 باشگاه لیگ برتری
کمیته وضعیت بازیکنان آرای خود را درباره پرونده‌های مختلف در خصوص پرسپولیس، هوادار، مس رفسنجان و استقلال خوزستان صادر کرد. در آرای صادره آمده است: «در پی شکایت علی تاج‌الدین از باشگاه پرسپولیس، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین در پرونده شکایت میلاد زرین از باشگاه هوادار، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۱۹ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان به میزان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال قرار رد صادر کرد.» در ادامه کمیته وضعیت بازیکنان در خصوص شکایت محسن قهرمانی از باشگاه مس رفسنجان چنین حکمی صادر کرد: «باشگاه مس به پرداخت مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۳۴ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان به میزان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال قرار رد صادر کرد. همچنین در پی شکایت رحیم مهدوی زهیوی از باشگاه استقلال خوزستان، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۲۸۰ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۵۶۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد.»

جستجو
آرشیو تاریخی