دربی در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار نمی‌شود

کشوری‌فرد: نمی‌توانیم دربی را در تهران برگزار کنیم

رونمایی از مکان برگزاری دربی 104

محمد محمدی سدهی
خبر‌نگار

 خانه به دوشی استقلال و پرسپولیس و حتی تیم ملی در لیگ بیست و چهارم و مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 نشان می‌دهد که ورزشگاه آزادی گوهر ارزشمندی برای فوتبال کشورمان است. فوتبال ایران پیش از این با آماده بودن ورزشگاه آزادی با خیالی آسوده میزبانی آبرومندانه‌ای از میهمانان خارجی خود داشت اما حالا این موضوع باعث مشکلاتی برای‌مان شده است چرا که با وجود گذشت چندین ماه از تعمیر ورزشگاه آزادی، کماکان زمان بازگشایی این ورزشگاه نامعلوم است؛ موضوعی که برای تیم ملی، استقلال و پرسپولیس در مسابقات مختلف به چالشی عظیم تبدیل شده است.
در این شرایط لیگ برتر فوتبال ایران یکی از بازی‌های مهم خود را در پیش دارد و آن بازی، دربی پایتخت است. در حالی که تنها چند روز تا برگزاری این بازی بزرگ باقی مانده است کماکان مکان برگزاری این دیدار به یکی از ابهامات پرشمار فوتبال ایران تبدیل شده است، دیداری که 4 مهر برگزار می‌شود و هواداران بسیاری خواستار تماشای این دیدار از روی سکوهای ورزشگاه هستند که البته تاکنون نمی‌دانند این دیدار در کجا و حتی در کدام استان برگزار خواهد شد!
محمدرضا کشوری‌فرد، دبیر سازمان لیگ در خصوص مکان برگزاری دربی پایتخت به «ایران ورزشی» می‌گوید: «امشب مکان برگزاری این دیدار مشخص خواهد شد. 3 استادیوم را برای بازی استقلال و پرسپولیس در نظر داریم که باید برای برگزاری این دیدار با شورای تأمین استان‌های مدنظر جلسه‌ای برگزار کنیم و آن موقع مکان برگزاری این دیدار مهم را اعلام خواهیم کرد. متأسفانه در تهران ورزشگاهی برای میزبانی این دیدار وجود ندارد و مجبوریم این دیدار را در خارج از تهران برگزار کنیم.»
این در حالی است که صحبت از برگزاری دربی 104 در استان کرمان و آذربایجان شرقی است و مسئولان در نظر دارند این دیدار را یا در ورزشگاه یادگار امام تبریز و یا در ورزشگاه تازه تأسیس کرمان برگزار کنند. در این شرایط دیدار استقلال و الغرافه در لیگ نخبگان آسیا در ورزشگاه شهر قدس برگزار شد و حالا این سؤال پیش می‌آید که آیا این ورزشگاه می‌تواند میزبان این دیدار باشد؟ کشوری‌فرد در این خصوص بیان می‌کند: «امکان برگزاری دربی در ورزشگاه شهر قدس وجود ندارد چرا که این ورزشگاه حدود 8 هزار سکو برای تماشاگران دارد و این ورزشگاه تنها می‌تواند میزبان هواداران استقلال به عنوان تیم میزبان این مسابقه باشد و آن وقت جایگاهی برای هواداران پرسپولیس وجود نخواهد داشت.»
دربی پایتخت همیشه هواداران پرشماری را به ورزشگاه می‌کشاند، هوادارانی که یا خوشحال و راضی به خانه برمی‌گردند و یا با عصبانیت و دلخوری ورزشگاه را ترک می‌کنند. این موضوعات باعث می‌شود تا این دیدار همیشه با برخی از حواشی همراه باشد، به این دلیل مسئولان استان‌ها تمایل چندانی برای برگزاری این دیدار ندارند. کشوری‌فرد می‌افزاید: «همیشه دربی شرایط خاص خودش را دارد و این بار هم با وجود نداشتن ورزشگاه آزادی، حساسیت‌ها برای برگزاری این دیدار در شهر‌های دیگر بیشتر است.»

جستجو
آرشیو تاریخی