خوب می‌دانم سرمربی دیگری جای من را می‌گیرد

قلعه‌نویی: من میهمان تیم ملی هستم

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال درباره دو بازی ایران مقابل قرقیزستان و امارات گفت: «تیم ملی برای صعود به جام جهانی به حداکثر امتیازات نیاز دارد و باید هرچه سریع‌تر امتیازات لازم را جمع‌آوری کنیم تا بعد از آن با سهولت و آرامش خیال بتوانیم برنامه‌های آتی را پیاده کنیم. در فیفادی بعدی دو بازی سخت مقابل ازبکستان و قطر داریم و امیدوارم با حداکثر موفقیت در این دو بازی قدم بلندی برای صعود به جام جهانی برداریم.»
او درباره شرایط تمرینی تیم ملی بیان کرد: «این مسأله تازه‌ای نیست و تیم ملی محدودیت زیادی برای بازی‌های تمرینی دارد. انتظار من از جامعه فوتبال و کارشناسان این است که این مسائل را در زمان نقد از تیم ملی در نظر بگیرند. درست است خود من هم انتظار بازی‌های بهتری از تیم ملی را دارم و شما در فوتبال همیشه یک حد بالاتر برای بهتر بودن دارید، ولی این توقعات باید کمی هم منطقی باشد.»
سرمربی تیم ملی درباره استفاده از بازیکنان باتجربه بدون باشگاه در این دو بازی افزود: «ما آنقدر زمان نداشتیم که در بازی‌های تدارکاتی بازیکنان جوان‌مان را تست کنیم. اینکه جهانبخش، طارمی، عزت‌اللهی، قدوس، بیرانوند، کنعانی، شجاع و میلاد محمدی و... شاکله تیم ملی را تشکیل داده و همیشه در بالاترین سطح رقابت بوده‌اند، چیز بسیار مهمی است. نباید اینطور باشد که ما به خاطر موضوع فضا دادن به جوان‌ها از بازیکنان شاخص و اروپایی خودمان به این راحتی چشم‌پوشی کنیم. من میهمان این پست هستم و حتما مربی دیگری جای من را خواهد گرفت و چه بهتر که او این امانت را در شرایطی بهتر از من در اختیار بگیرد.»
قلعه‌نویی در خصوص وضعیت احمد نوراللهی گفت: «حیف است بازیکنی به کیفیت او در تیم ملی نباشد. خیلی از بازیکنانی که قبلاً با من کار می‌کردند و از من دلخور بودند، امروز حس و حال متفاوتی نسبت به من دارند، چون سن‌شان بالاتر رفته، در کار مربیگری وارد شده‌اند و می‌دانند گاهی در مربیگری تصمیماتی می‌گیرید که شاید خودتان آن را دوست نداشته باشید ولی باعث ناراحتی می‌شود. احمد در صورت عذرخواهی از تیم ملی، نه من، دوباره در جمع بازیکنان تیم ملی حاضر می‌شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی