خبر

در جلسه هماهنگی
بازی با الاهلی چه گذشت
نشست هماهنگی پیش از دیدار پرسپولیس و الاهلی از سری رقابت‌های روز نخست لیگ نخبگان آسیا، دیروز در ورزشگاه امیرعبدالله فیصل جده و به ریاست گوکو سامی‌نوری از ژاپن، ناظر بازی و نماینده کنفدراسیون، برگزار شد. از پرسپولیس؛ افشین پیروانی مدیر تیم، امیرعلی حسینی، مدیر امور بین‌الملل باشگاه، علیرضا اشرف، مدیر رسانه‌ای تیم و حمید کرمی، افسر امنیتی تیم در این جلسه حضور داشتند.
از موضوعات مهم تشریح شده در این جلسه، دستورالعمل جدید کنفدراسیون در مواقع اضطراری آسیب‌دیدگی از ناحیه سر بود. به این ترتیب که در صورت تشخیص پزشک تیم مبنی بر خطرناک بودن ضربه وارد شده به سر بازیکن، وی بلافاصله باید از جریان بازی خارج شود و برای اینکه تیم‌ها از این ناحیه دچار اختلال در بازی و شائبه نشوند، یک تعویض به تعویض‌های هر دو تیم اضافه خواهد شد.
بر اساس تصمیم‌های این جلسه، پرسپولیس و الاهلی به ترتیب یکدست سرخپوش و سفیدپوش خواهند بود و دروازه‌بان‌ها هم یکدست سبز و مشکی می‌پوشند. زمانبندی حرکت‌ تیم‌ها از هتل و اجرای پروتکل‌ها تا شروع بازی از دیگر موارد طرح شده بود.
در این جلسه، همچنین باشگاه پرسپولیس با توجه به فاصله هتل تا ورزشگاه خواهان اسکورت همراه شد که نماینده فدراسیون فوتبال عربستان برای پیگیری این موضوع قول مساعد داد.

آمار جالب پرسپولیس مقابل عربستانی‌ها
سرخپوشان ایران تاکنون در چهارچوب دیدارهای جام باشگاه‌های آسیا، جام برندگان جام آسیا و لیگ قهرمانان، ۳۵ بار مقابل تیم‌های عربستانی به میدان رفته‌اند که حاصل آن؛ ۱۲ پیروزی، ۱۲ تساوی و یازده شکست بوده است. پرسپولیس در سال ۱۳۴۷ نخستین تجربه خود در رقابت‌های باشگاهی آسیا را پشت سر گذاشت و نخستین رویارویی با باشگاه‌های عربستانی در مصاف با الهلال به تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۷۰ رخ داد. همان رقابت‌هایی که سرخ‌ها در پایان آن به عنوان قهرمانی آسیا دست پیدا کردند. از میان تیم‌های عربستانی هم بیشترین رویارویی با الهلال با ۱۵ بازی رخ داده است. در لیگ قهرمانان آسیا هم تاکنون ۲۵ بازی با تیم‌های عربستانی داشته‌ایم که حاصل آن ۹ پیروزی، ۷ تساوی و ۹ شکست بوده است.

درویش هم رفت
رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس جهت انجام امور باشگاه و تیم نتوانست روز جمعه سرخ‌پوشان را همراهی کند اما پس از انجام امور اداری و پشتیبانی باشگاه و تیم، بامداد یکشنبه به عربستان سفر کرد و به جمع قرمزپوشان ملحق شد.

ادامه صدرنشینی جوانان
شیرهای جوان پرسپولیس در نهمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر جوانان تهران در خانه حریف و مقابل پیکان، جدی‌ترین رقیب خود به میدان رفتند و با رقم زدن هشتمین پیروزی خود در فصل جاری، موقعیت خود در صدر جدول را تحکیم کردند. با این نتیجه جوانان پرسپولیس، با ۲۵ امتیاز، فاصله خود از رقبا را به ۴ امتیاز افزایش دادند. در این مصاف، امیرمحمد موسوی، تک گل مسابقه را برای شاگردان حسن خان‌محمدی به ثمر رساند.

جستجو
آرشیو تاریخی