باید با دو هافبک دفاعی بازی کنیم

کرمانی‌مقدم: به قدرت و تعصب پرسپولیس ایمان دارم

ناصر قراگزلو
روزنامه‌نگار


مرتضی کرمانی‌مقدم لزوم تغییرات در سیستم و تاکتیک پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان را برای کسب بهترین نتیجه ممکن در خانه حریف را لازم و ضروری می‌داند.
در خصوص بازی پرسپولیس مقابل الاهلی چه نقد فنی دارید؟
بازی با این تیم در خانه تیم عربستانی مقابل دیدگان هوادارانش خیلی سخت است اما با وجود همه دشواری‌هایی که دارد این‌طور نیست که ما مقابل این تیم هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشیم چون پرسپولیس تیم باتجربه‌ای است و در عمل هم ثابت کرده نماینده اول ایران در رقابت‌های آسیایی است چه بسا که در ده سال اخیر با دو بار رسیدن به فینال آسیا نام خودش را به عنوان یکی از تیم‌های خوب آسیا مطرح ساخته. البته در چند سال اخیر تیم‌های عربستانی با جذب بهترین بازیکنان تا حدودی همه موازنه‌ها را بهم زده و خیلی قوی شده‌اند اما من شخصاً همیشه به قدرت و تعصب پرسپولیس امیدوار بوده و هستم. من پرسپولیس را تیم خوب و با تجربه‌ای می‌دانم که قادر است کارهای بزرگی انجام دهد. البته این‌گونه هم نبوده که ما مقابل تیم‌های عربستانی همیشه بازنده باشیم. مثلاً زمان ما در یک بازی خیلی خوب تیم الهلال عربستان را در یک ورزشگاه پر از تماشاگر شکست دادیم و حال‌شان را گرفتیم تا به فینال بازی‌های جام در جام صعود کرده و در نهایت قهرمان شویم.
اما حالا آنها بازیکنان خارجی زیادی را به خدمت گرفته‌اند و بازیکنان خارجی مانند کسیه و تونی و فرمینیو و... حضور دارند.
بله آنها بازیکنان خیلی خوبی در خط هافبک و خط حمله‌شان دارند. با این وجود معتقدم که ما هم خط دفاع خیلی خوبی داریم که با اتکا به آنها اگر در روز خوب‌شان باشند قادرند حملات تیم الاهلی را خنثی کرده و با توجه به باز بازی کردن و هجومی بازی کردن تیم الاهلی در ضدحمله کار این تیم را یکسره کنند. به همین دلیل برگ برنده پرسپولیس را مدافعان و دروازه‌بان پرسپولیس می‌دانم.
با این وجود به نظر می‌رسد که تغییر سیستم و تاکتیک برای گاریدو در پرسپولیس مقابل الاهلی خیلی حیاتی است؟
بله به نظرم ما باید از دو هافبک دفاعی استفاده کنیم چون این بازی یک جنگ تمام‌عیار است و حضور یک بازیکن فانتزی مانند سروش در خط میانی خیلی ضرورتی پیدا نمی‌کند به همین دلیل باید از بازیکنی در کنار ریگی استفاده کنیم که جنگنده و دونده باشد. شاید وحید امیری یا سعید مهری یا به هر حال بازیکن دیگری که توانایی بالایی برای دوندگی و جنگندگی داشته باشد خیلی به تیم پرسپولیس کمک کرده و تیم در میانه میدان جنگ‌ها را به حریف نبازد و کمربند خط میانی پرسپولیس خیلی محکم بسته شود.
برای خط حمله با استفاده از تک‌مهاجم فکر می‌کنید کدام مهاجم برای ترکیب بهتر باشد؟
درست است که عیسی گلزن‌تر است اما ما در بازی‌ای مانند دیدار مقابل الاهلی به مهاجمی نیاز داریم که خوب از جلو پرس کند و دوندگی زیادی داشته باشد به همین دلیل علیپور بیشتر به کار می‌آید.

جستجو
آرشیو تاریخی