جدال‌های خاص در اولین مصاف پرسپولیس

پسران گاریدو رودرروی غول‌های باتجربه

ایلیا بهزاد اول
روزنامه‌نگار

حضور چند ستاره بزرگ فوتبال جهان در ترکیب الاهلی، به جذابیت‌های اولین جدال پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا اضافه می‌کند و شاگردان گاریدو در اولین گام، کار سختی مقابل تیم پرستاره الاهلی خواهند داشت. در این مطلب چند جدال جالب توجه این مسابقه بین بازیکنان پرسپولیس و ستاره‌های بین‌المللی الاهلی را بررسی می‌کنیم.
 
کنعانی و گولسیانی؛ مانع اولین گل ملی‌پوش انگلیس
ایوان تونی ستاره مطرح فصل گذشته باشگاه برنتفورد که برای تیم ملی انگلیس بازی می‌کند، بزرگ‌ترین خرید تابستانی الاهلی عربستان بود. او که تبدیل به پردرآمدترین بازیکن انگلیسی حال حاضر دنیای فوتبال شده، اولین بازی خود برای الاهلی را در دیدار روز جمعه برابر النصر انجام داد و به دنبال به ثمر رساندن اولین گل خود در لیگ نخبگان آسیاست. مانع تونی برای این اتفاق، زوج حسین کنعانی و گئورگی گولسیانی هستند که سال گذشته در تقابل با کریستیانو رونالدو و ستارگان النصر، به خوبی آمادگی خود را برای جدال روانی و فنی با بهترین بازیکنان فوتبال جهان نشان دادند.
 
محرز؛ اولین آزمون بزرگ میلاد
با وجود انتشار اخباری مبنی بر مصدومیت ریاض محرز در اردوی تیم ملی الجزایر، این بازیکن در دیدار الاهلی مقابل النصر حضور پیدا کرد و به احتمال بالا در تقابل با پرسپولیس نیز شرکت داشته باشد. محرز که در سال‌های اخیر با حضور در منچسترسیتی از بهترین وینگرهای راست فوتبال جهان بوده، اولین آزمون جدی و بزرگ میلاد محمدی در سمت چپ خط دفاعی پرسپولیس خواهد بود. البته محرز در سال ۲۰۱۸، سابقه تقابل با تیم ملی فوتبال کشورمان در یک دیدار تدارکاتی را دارد که در آن مسابقه سعید آقایی، به خوبی از عهده مراقبت از ستاره الجزایری برآمد.
 
نبرد تعیین‌کننده میانه میدان
یکی از بزرگ‌ترین خریدهای الاهلی در تابستان گذشته، فرانک کسیه بود. هافبک ساحل‌عاجی مطرح که سابقه بازی در میلان و بارسلونا را دارد، روز جمعه با یک شلیک دیدنی تنها گل تیمش مقابل النصر را وارد دروازه حریف کرد و با آمادگی کامل پا به این دیدار می‌گذارد. در سمت مقابل، ترکیب پرسپولیس در خط میانی مشخص نیست اما انتظار می‌رود با توجه به غیبت سروش رفیعی در دیدار با فولاد به دلیل محرومیت، این بازیکن در کنار مسعود ریگی ترکیب اصلی پرسپولیس در خط هافبک را برای مقابله با تجربه و کیفیت بالای کسیه تشکیل دهند.
 
بهترین دروازه‌بان جهان، غول مرحله آخر
قهرمانی در لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۱ و درخشش در این مسابقات با لباس چلسی، جایزه بهترین دروازه‌بان سال جهان را برای ادوارد مندی سنگالی به ارمغان آورد و این سنگربان دو سال پس از کسب این جایزه ارزشمند، برای ادامه دوران بازی خود به الاهلی عربستان رفت. حالا مندی، آخرین مانع مهاجمان پرسپولیس چون علیپور و آل‌کثیر برای گلزنی و درخشش در نخستین مسابقه لیگ نخبگان خواهد بود. زوجی که در مسابقات آسیایی پرسپولیس، همواره عملکرد خوبی داشتند و گاریدو برای کسب نتایج مناسب در این فصل، به فرم آرمانی و آمادگی بالای آنها نیاز دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی