تیم ملی باید در جمع 4 تیم برتر جهان قرار گیرد

اسماعیل پور: جوانگرایی در تیم ملی نباید سلیقه‌ای باشد

احمد اسماعیل‌پور یکی از بازیکنان نامدار فوتسال ایران در ادوار گذشته بود که پس از کسب عنوان سومی تیم ملی در جام جهانی 2016 کلمبیا از تیم ملی خداحافظی کرد. او در خصوص دهمین دوره مسابقات جام جهانی به «ایران ورزشی» می‌گوید: «تیم ملی در گروه خوبی قرار گرفته و در صورت حضور در جایگاه دومی در مرحله گروهی می‌تواند با شرایط بهتری به مراحل بالاتر راه یابد. استراتژی تیم ملی باید صعود به عنوان تیم دوم باشد.»
او می‌افزاید: «تیم‌هایی همچون روسیه و صربستان در این دوره از مسابقات جام جهانی حضور ندارند و این موضوع کار تیم ملی را برای صعود به جمع 4 تیم راحت‌تر می‌کند. در حال حاضر بازیکنان خوبی در تیم ملی حضور دارند، بازیکنانی همچون حسن‌زاده، طیبی و احمد عباسی که تجربه حضور در مسابقات بزرگ را دارند، انتظار من به عنوان بازیکن سابق تیم ملی حضور در جمع 4 تیم پایانی مسابقات است و امیدواریم که این اتفاق بیفتد.»
اسماعیل‌پور در خصوص کسب عنوان سومی تیم ملی در جام جهانی 2016 کلمبیا بیان می‌کند: «پروسه جوانگرایی در تیم ملی سال‌ها پیش از آغاز جام جهانی کلمبیا آغاز شد و بازیکنان جوان گلچین شدند و در اختیار محمد ناظم‌الشریعه، مربی آن تیم قرار گرفتند. ما تیم همدلی داشتیم و همین موضوع باعث شد تا بهترین نتیجه ادوار جام جهانی را کسب کنیم. کسب عنوان سومی مسابقات جام جهانی کار آسانی نبود اما ما توانستیم تیم‌های خوبی همچون برزیل را شکست دهیم و به این عنوان برسیم.»
او که عنوان سومین بازیکن برتر جهان در سال 2016 را به خود اختصاص داده بود، می‌افزاید: «در تیم ملی کنونی جوانگرایی صورت نگرفته و از دوره قبلی تنها 4 بازیکن در تیم ملی حضور ندارند و بازیکنان دیگر هم جزو بازیکنانی بودند که پشت خط تیم ملی بودند. بحث جوانگرایی سلیقه‌ای است اما به هر حال باید این اتفاق بیفتد. بهترین زمان برای جوانگرایی پیش از جام ملت‌های آسیا بود و تیم ملی می‌توانست با جوانگرایی، در جام ملت‌ها تجربه کسب کند و در همین جام جهانی به نتیجه برسد.»
این بازیکن اسبق تیم ملی در خصوص انتقاد مسئولان تیم ملی فوتسال از عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی می‌گوید: «این موضوع جدیدی نیست و ما هم با این موضوع مواجه بودیم. همیشه بازی‌های مرحله گروهی را به چشم بازی‌های تدارکاتی می‌دیدیم و حالا هم این‌گونه است و جدال با تیم‌های ونزوئلا، گواتمالا و فرانسه بازی‌های تدارکاتی تیم ملی محسوب می‌شود. تیم ملی در جام جهانی لیتوانی هم می‌توانست سوم شود اما خودخواهی برخی‌ها باعث شد تا تیم ملی روی سکو نرود.»
جستجو
آرشیو تاریخی