ونزوئلا حریف مرموز تیم ملی فوتسال

سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی

محمد محمدی سدهی
خبرنگار


 دهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال 2024 در ازبکستان آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان در نخستین دیدار به مصاف ونزوئلا خواهند رفت. تیم ملی فوتسال کشورمان در رنکینگ فیفا جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد و حالا در نخستین دیدار به مصاف تیمی خواهد رفت که در رده بیست و یکم رنکینگ جهانی قرار دارد.
 ونزوئلا بعد از برزیل و آرژانتین و با پیروزی مقابل پاراگوئه، موفق شد به عنوان تیم سوم امریکای جنوبی برای دومین بار به جام جهانی راه پیدا کند. این تیم در دور قبلی جام جهانی و در مرحله گروهی موفق شد با دو پیروزی و یک تساوی و با تفاضل گل کمتر نسبت به قزاقستان، به مرحله حذفی صعود کند. آنها در مرحله یک شانزدهم ‌نهایی با نتیجه نزدیک 3-2 مقابل مراکش شکست خوردند و حذف شدند. این تیم مانند بسیاری از تیم‌های اروپایی، سرمایه‌گذاری خوبی در فوتسال داشته و توانسته خود را در وضعیت خوبی قرار دهد.
 آنها مانند دیگر تیم‌های امریکای جنوبی، با استفاده از تکنیک و قدرت بدنی می‌توانند هر تیمی را به چالش بکشانند. ونزوئلا از نظر پیشکسوتان فوتسال تیم مرموزی محسوب می‌شود و این تیم می‌تواند تیم ملی کشورمان را به چالش بکشد. بهترین بازیکن این تیم کارلوس سانز است که کاپیتانی این تیم را برعهده دارد. سانز در آخرین بازی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ در امریکای جنوبی کارت زرد گرفت و دو اخطاره شد و بازی با ایران را از دست داد.
 در سوی مقابل تیم ملی فوتسال کشورمان یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان این دوره از مسابقات را در اختیار دارد که این بازیکن علی‌اصغر حسن‌زاده است. او با ۲۳ بازی رده یازدهم بیشترین بازی در جام جهانی را در تمام تاریخ به خود اختصاص داده است. حسین طیبی هم یکی دیگر از بازیکنان باتجربه ایران محسوب می‌شود که با حضور در لیگ قزاقستان، پرتغال و اسپانیا سابقه درخشانی در فوتسال دنیا دارد.
 علاوه بر این سعید احمدعباسی که یکی از ستاره‌های برجسته جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ تایلند بود، یکی دیگر از بازیکنان خوب تیم ملی محسوب می‌شود. احمدعباسی در جام ملت‌ها با زدن ۸ گل و ثبت یک پاس گل، نه تنها به ایران کمک کرد تا سلطه خود را در آسیا حفظ کند، بلکه جایزه ارزشمندترین بازیکن آسیا را نیز به خود اختصاص داد. او یک تمام‌کننده عالی است و قطعاً یکی از ستاره‌های فوتسال در جام جهانی خواهد بود. در این شرایط تیم ملی فوتسال امروز ساعت ۱۶ به وقت تهران در نخستین بازی خود در مرحله گروهی مقابل ونزوئلا به میدان خواهد رفت و در این دیدار چشم هواداران فوتسال به ساق بازیکنان باتجربه تیم ملی است.

جستجو
آرشیو تاریخی