صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و پنج - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و پنج - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۲

رفتار دوگانه ارکان قضایی فوتبال در برابر تخلفات

قانون برای همه به جز آدم های خاص

کمیته اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال در فصل گذشته جرایم سنگینی علیه متخلفان در نظر گرفت و این دو کمیته افراد متخلف را میلیاردی جریمه کرد. جریمه 2 میلیارد تومانی عبدالله ویسی، سرمربی سابق فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه غیرفنی و خارج از حوزه مسئولیت خود از جمله جرایم سنگین در نظر گرفته شده در فصل گذشته مسابقات لیگ برتر کشور بود. کمیته اخلاق و انضباطی پیش از آغاز بیست و چهارمین دوره لیگ برتر در ادامه محرومیت و جرایم میلیاردی برای همه تیم‌ها خط و نشان کشیدند که در صورت مصاحبه، صدور بیانیه و همچنین انتشار استوری در فضای مجازی توسط مدیرعامل، اعضای کادر فنی و همچنین بازیکنان، افراد متخلف با جرایم سنگین یا محرومیت مواجه خواهند شد. رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس پیش از آغاز مسابقات لیگ برتر بارها صحبت‌های تندی علیه مسئولان فدراسیون فوتبال مطرح کرد اما کمیته‌های اخلاق و انضباطی هیچ جریمه و یا محرومیتی برای مدیرعامل سرخ‌ها در نظر نگرفتند.
درویش چند روز پیش در مصاحبه‌ای در اعتراض به سقف قرارداد تیم‌ها علیه مهدی تاج و مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام داشت: «چیزی را مصوب کردند که بعد از لکه ننگ چند میلیون دلاری ویلموتس هنوز از فوتبال ایران پاک نشده و تاریک‌ترین نقطه ننگ فوتبال رقم خورد.» این در حالی است که باشگاه سپاهان به دلیل حضور هوادار منتسب به این تیم با محرومیت از دیدارهای خانگی مواجه شد. این هوادار فصل گذشته و در بازی تیم‌های استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی، به دلیل اظهارات تند علیه هواداران زن با محرومیت ۱۰ ساله از حضور در کلیه ورزشگاه ها روبه‌رو شد اما این هوادار در بازی سپاهان و ملوان در ورزشگاه حاضر شد تا سپاهان با جریمه سنگینی مواجه شود. براین اساس مهدی آذربایجانی، مدیرعامل باشگاه سپاهان به کمیته انضباطی احضار شد و همچنین براساس دستور موقت، دیدارهای خانگی تیم سپاهان تا اطلاع ثانوی بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.
این موضوع نشان‌دهنده نگاه دوگانه مسئولان فدراسیون فوتبال به تیم‌ها است. حال این سؤال پیش می‌آید که آیا این دو کمیته به واسطه هواداران پرشمار پرسپولیس نسبت به اظهارات درویش سکوت کرده است؟ که در این صورت رفتار دوگانه مسئولان قطعاً باعث اعتراض تند تیم‌ها خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی