صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و پنج - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و پنج - ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۲

تأکید AFC بر اجرای قوانین در میزبانی نمایندگان ایران

خطر محرومیت بیخ گوش پرسپولیس و استقلال

محمد محمدی سدهی
روزنامه نگار

سوت آغاز مسابقات لیگ نخبگان آسیا روز دوشنبه برای حضور نمایندگان کشورمان به صدا در می‌آید و تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان به مصاف رقبای قدرتمند خود خواهند رفت. این رقابت‌ها در حالی فردا آغاز می‌شود که تیم‌های استقلال و پرسپولیس به دلیل تعمیرات ورزشگاه آزادی با محدودیت در خصوص مکان برگزاری بازی‌های خود مواجه بودند اما به هر حال به نظر می‌رسد که دو تیم پایتخت‌نشین کشورمان در ورزشگاه شهرقدس از رقبای خود پذیرایی خواهند کرد.
 در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیز تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز و سپاهان در ورزشگاه فولادشهر میزبانی از رقبای خود را برعهده خواهند داشت. جدا از مسأله محل برگزاری مسابقات که با چالش‌های فراوانی روبه‌رو شد، AFC قوانین سختگیرانه‌ای را اعمال کرده که کوچکترین تخطی از این قوانین و مقررات جرایم سنگینی را برای نمایندگان ایران در برخواهد داشت تا حدی که ممکن است میزبانی ایرانی‌ها نیز به خطر بیفتد و کنفدراسیون فوتبال آسیا در صورت بروز کوچکترین تخلفی رأی به برگزاری بازی‌های خانگی نمایندگان ایران در کشور بی‌طرف بدهد.
 سال‌هاست که شیپور یا همان بوق‌های پلاستیکی با فوتبال ایران عجین شده است و هواداران با ورود این وسیله به ورزشگاه، تیم محبوب خود را تشویق می‌کنند. این در حالی است که فدراسیون فوتبال کشورمان امسال ورود این وسیله را ممنوع اعلام کرده است و حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا محرومیت از میزبانی را به دلیل ورود شیپور در ورزشگاه در نظر گرفته است.  پرتاب مواد محترقه، بطری آب، لیزر و سایر اشیا هم به زمین مسابقات هم با محرومیت از میزبانی همراه خواهد بود؛ اتفاقی که سال‌هاست در ورزشگاه‌های کشورمان دیده می‌شود و نمونه آن پرتاب بطری در دیدار استقلال خوزستان و استقلال تهران در هفته سوم مسابقات لیگ برتر بود. در این بازی بطری‌های بسیاری به زمین چمن فولاد آرنا پرتاب شد و حالا ای‌اف‌سی برای این موضوع محرومیت از میزبانی را در نظر گرفته است. در این بین مشکلات موجود در سیستم‌های آبخوری و سرویس بهداشتی هم با محرومیت از میزبانی همراه خواهد بود.
 
وعده شماره‌گذاری صندلی‌ها در هاله ابهام
 سال‌هاست که هواداران فوتبال نمی‌توانند روی صندلی خود بنشینند و با ورود به ورزشگاه می‌بینند که جای آنها پر شده است و این موضوع باعث سردرگمی هواداران شده است. این در حالی است که فدراسیون فوتبال پیش از آغاز فصل جدید لیگ برتر اعلام داشت که با جانمایی گیت‌های ورود و خروج و اتصال آن به سامانه ثبت احوال این مشکل هواداران برطرف خواهد شد تا هوادار روی صندلی خود بنشیند، البته این وعده مسئولان فدراسیون تا به امروز عملی نشده است. در این شرایط اگر ناظر AFC در جریان تخلف این موضوع قرار بگیرد تیم متخلف را از میزبانی مسابقات محروم خواهد کرد. علاوه بر این اگر ناظر بازی در جریان ورود بدون بلیت توسط هواداران قرار بگیرد تیم میزبان را محروم خواهد کرد.
 
لزوم رعایت الزامات بدون فرهنگ‌سازی تیم‌ها
 این تنها بخشی از جرایم در نظر گرفته شده توسط AFC است که سال‌هاست فوتبال ایران با این موضوع مواجه بوده است. پرتاب اشیا، ورود بدون بلیت و شیپور به ورزشگاه‌ها، به هواداران فوتبال مربوط می‌شود و به این دلیل تیم‌ها خواستار رعایت این موارد توسط هواداران خود هستند. این در حالی است که هیچ کدام از تیم‌ها در خصوص رعایت هواداران‌شان از این موارد فرهنگ‌سازی نکرده‌اند و در این شرایط تیم استقلال روز دوشنبه در ورزشگاه شهرقدس میزبان الغرافه خواهد بود. امید می‌رود تا این الزامات AFC توسط هواداران استقلال رعایت شود تا نماینده کشورمان بدون حاشیه پای در این میدان سخت بگذارد.

جستجو
آرشیو تاریخی