صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و سه - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و سه - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۸

در حاشیه

یامال: اول جام جهانی
 بعد توپ طلا

لامین یامال در 17 سالگی توانسته در جمع 30 نامزد اولیه توپ طلای 2024 قرار بگیرد و به همین بهانه فرانس فوتبال با او مصاحبه‌ای مفصل ترتیب داده است. او در بخشی از این مصاحبه درباره اولین الگوی فوتبالی خود می‌گوید: «نیمار زمانی که در سانتوس بود و من دوست داشتم ویدیوهای او را ببینم. به خانه یکی از دوستانم رفتم که کامپیوتر داشت و تمام بعدازظهرها را صرف تماشای ویدیو در اینترنت کردیم، سپس به خانه آمدم و قبل از خواب نیز به حرکات نیمار فکر می‌کردم. من لیونل مسی را هم دوست داشتم.»
او درباره اینکه کسب کدام جایزه و افتخار برایش اهمیت بیشتری دارد، افزود: «می‌توانم بگویم جام جهانی و لیگ قهرمانان، اما نمی‌توانم انتخاب کنم و بعد توپ طلا.»
یامال که شانس اصلی کسب جایزه کوپا یا همان بهترین بازیکن جوان سال است، در این رابطه نیز صحبت کرد: «امیدوارم این جایزه کوپا را ببرم و آن را به من بدهید! همان‌طور که به شما گفتم، همیشه بیشتر و بیشتر می‌خواهم. من دوست دارم لیگ قهرمانان و توپ طلا را ببرم. اگر بتوانم آن را ببرم، عالی است، اما واقعاً به آن فکر نمی‌کنم. مهم‌تر از همه، من به این فکر می‌کنم که فصل را با بارسا خوب شروع کنم. فکر نمی‌کنم هنوز دوران من رسیده باشد و عجله‌ای ندارم. در این فصل سعی می‌کنم تمام تلاشم را بکنم تا با بارسا عناوین قهرمانی کسب کنم و سپس بتوانم توپ طلا ببرم.»

 

خرید بزرگ و نامدار حریف آسیایی سرخابی‌ها

در یک انتقال مهم و غیرمنتظره، رودریگو مورنو، مهاجم باتجربه اسپانیایی که سابقه بازی در تیم‌های بزرگی مانند بنفیکا، والنسیا، لیدزیونایتد و تیم ملی اسپانیا را دارد، به تیم الغرافه قطر پیوست. این انتقال در حالی صورت می‌گیرد که الغرافه روز دوشنبه هفته آینده در اولین بازی خود در لیگ نخبگان آسیا به مصاف استقلال خواهد رفت.
مورنو 33 ساله با تجربه بازی در لیگ برتر انگلیس و همچنین تیم ملی اسپانیا، می‌تواند یک مهره کلیدی برای الغرافه در مسابقات آسیایی باشد. حضور مورنو در الغرافه، تهدید جدی برای استقلال و پرسپولیس محسوب می‌شود. این مهاجم با قدرت گلزنی زیاد و تجربه بازی در سطوح بالا، می‌تواند خط دفاعی استقلال و پرسپولیس را به دردسر بیندازد. هواداران سرخابی‌ها با نگرانی به این انتقال نگاه می‌کنند و امیدوارند که تیمشان بتواند در بازی مقابل الغرافه به پیروزی برسد.

جستجو
آرشیو تاریخی