صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و سه - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و سه - ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۸

واکنش

اعتراض هواداران ایتالیا به رژیم صهیونیستی

 تیم ملی فوتبال ایتالیا دوشنبه شب در چهارچوب دیدارهای مرحله گروهی رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا در مجارستان میهمان رژیم صهیونیستی بود که در نهایت شاگردان لوچانو اسپالتی موفق شدند با نتیجه ۲ بر یک رژیم اشغالگر قدس را مغلوب کنند.
نکته جالب این رقابت قبل از شروع بازی رقم خورد. جایی که در هنگام پخش سرود رژیم صهیونیستی، هواداران تیم ملی فوتبال ایتالیا که در ورزشگاه حضور داشتند، اعتراض جالبی از خود به نمایش گذاشتند. هواداران آتزوری در هنگام پخش سرود رژیم اشغالگر پشت به زمین کردند و با هو کردن، مخالفت و انزجارشان را نسبت به آنها نشان دادند.

 

انتقاد شدید رسانه‌های کنگویی از کاکوتا

روز دوشنبه و در جریان مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آفریقا، تیم ملی کنگو که گائل کاکوتا ستاره تیم استقلال را در ترکیب خود دارد، مقابل میزبان خود اتیوپی به پیروزی رسید.
 با این حال گائل کاکوتا ستاره استقلال در این مسابقه عملکرد خوبی نداشت و در ابتدای نیمه دوم، از زمین بازی به بیرون رفت. این نمایش، با انتقاد شدید هواداران فوتبال کنگو و رسانه‌های این کشور همراه بود و یکی از رسانه‌های کنگویی با به تصویر کشیدن کاریکاتور عجیب و توهین‌آمیزی نسبت به انتقال کاکوتا به ایران واکنش نشان داد. کاکوتا که پیش از این اعلام شده بود آمادگی بدنی لازم برای حضور ثابت در ترکیب استقلال و کنگو را ندارد، پس از این بازی برای حضور در ترکیب استقلال مقابل الغرافه به ایران برمی‌گردد.

 

اعتماد به نفس عجیب سرمربی منفور سلسائو

عملکرد تیم ملی برزیل در مسابقات کوپاامریکا و مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، با انتقاد تند هواداران و کارشناسان پرشمار فوتبال برزیل همراه بوده و بسیاری از هواداران، به دنبال برکناری دوریوال جونیور سرمربی تیم ملی برزیل از سمت خود هستند.
پس از ناکامی در کوپاامریکا، برزیل دور جدید مقدماتی جام جهانی را با برتری خفیف مقابل اکوادور آغاز کرد و نمایش سلسائو در روز پیروزی مقابل این تیم، انتقادات زیادی را به همراه داشت. با این حال دوریوال جونیور در نشست خبری پیش از تقابل با پاراگوئه، تصمیم گرفت جلوی منتقدان ایستادگی کند و با اطمینان کامل اعلام کرد که برزیل در فینال جام جهانی 2026 حضور خواهد داشت.
دوریوال در این خصوص گفت: «ما در فینال جام جهانی 2026 حاضر خواهیم بود. ما فینالیست خواهیم شد. حتی در حالی که این را می‌گویم، می‌توانید فیلمبرداری کنید. هیچ شکی ندارم. ما آنجا خواهیم بود.»
این اظهارات جنجالی، با واکنش‌های مختلفی از سوی کارشناسان و هواداران فوتبال روبه‌رو شده است. با توجه به شرایط فعلی تیم ملی برزیل، بسیاری قول بزرگ دوریوال جونیور را اغراق‌آمیز و دور از واقعیت می‌خوانند.

جستجو
آرشیو تاریخی