صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل و دو - ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل و دو - ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۵

تراکتور در جمع مدعیان می ماند

اکبر منتشلو
خبر‌نگار


با پایان بیست و سومین دوره لیگ برتر، بلافاصله مسأله واگذاری تراکتور سرزبان‌ها افتاد. این تیم که از ثبات چندین ساله مالکیت تیم و... به روند خوبی رسیده بود، با پایان رقابت‌های بیست و سومین دوره لیگ برتر و البته ناکامی چندین ساله، به روزهای بحرانی وارد شد. مالک تیم یعنی زنوزی اعلام کرد قصد تیم‌داری ندارد و به دنبال واگذاری است. این موضوع آنقدر پیش رفت که منجر به واکنش مسئولان استانی شد. اما در همان روزهایی که حرف از واگذاری تراکتور به میان آمده بود، نشانه‌ای از صوری بودن این موضوع وجود داشت. زنوزی و همراهانش در حالی همچنان بر طبل واگذاری می‌کوبیدند که تراکتور خیلی زودتر از سایر تیم‌ها حتی استقلال، پرسپولیس، سپاهان و... دست به کار شده بود و بازیکنان خوبی را تور کرده بود.
کم‌کم داستان واگذاری، روی دیگرش را نشان داد و تراکتور با جذب بازیکنان ستاره و با تجربه نشان داد که نه تنها خبری از واگذاری نیست بلکه همه داستان واگذاری نمایشی بود و این تیم قصد داشته قدرتمندتر از هر زمانی در رقابت‌های بیست و چهارمین دوره لیگ برتر حضور داشته باشد. یا حداقل اتفاقاتی رخ داد که واگذاری تیم به طور کلی منتفی شد و جای آن را جذب ستاره‌های واقعی فوتبال کشورمان گرفت و تراکتور بیشتر و بزرگتر از هر زمانی ستاره‌دار شد. قبل از شروع بازی‌ها تراکتور تیر خلاص را هم به حریفان زد و با جذب دراگان اسکوچیچ همه مدعیان را سرکار گذاشت و نیمکت تیمش را به سرمربی سابق تیم ملی سپرد تا این بار جدی‌تر از هر زمانی نشان دهد قصد فتح بیست و چهارمین دوره لیگ برتر را دارد. تراکتور با هدایت اسکوچیچ در اولین دیدار به مصاف مس رفسنجان رفت تیمی که با نویدکیا حسابی اوج گرفته بود و البته به تیمی بدون باخت تبدیل شده بود. اما تراکتور خیلی زود و در دقیقه 10 بازی اولین گل فصل را با نمایش خوب حسین‌زاده به ثمر رساند و برتر از حریف نشان داد.
این پایان کار شاگردان اسکوچیچ نبود، بلکه قبل از اینکه بازی در نیمه اول تمام شود، آنها دومین گلشان را هم توسط تومیسلاو به ثمر رساندند تا حریف شکست را در همان نیمه اول پذیرد. شاگردان اسکوچیچ در دومین بازی و دقیقاً در حساس‌ترین بازی این فصل از رقابت‌ها به مصاف پرسپولیس رفتند. بازی که برای تراکتور بسیار سخت بود و در حقیقت تراکتور با مدعی همیشگی بازی داشت و می‌شد به آن بازی، بازی فینال گفت. تراکتور در مقابل پرسپولیس پرانگیزه و البته سرمربی خارجی پا پس نکشید و توانست در رویاروی با پرسپولیس به تساوی بسیار خوب دست پیداکند. آنها در این دیدار تا دقیقه آخر هم برنده بازی بودند اما یک غفلت و البته تجربه پرسپولیس باز شد بازی در دقیقه 90 به تساوی کشیده شود. آنها در سومین دیدار هم به مصاف هوادار رفتند و این تیم را با 4 گل و بدون گل خورده شکست دادند و با قدرت به تعطیلات زود هنگام رفتند. حالا به نظر می‌رسد زنوزی نه تنها به واگذاری تراکتور حتی فکر هم نمی‌کند، بلکه این تیم خیلی زود چشم به جام قهرمانی آخر فصل دارد و با وجود اینکه با 7 امتیاز در رده دوم ایستاده است، عملکردی به مراتب بهتر از سایر تیم‌ها داشته است و سخت‌ترین بازی‌اش را هم با تساوی به پایان رسانده است.

جستجو
آرشیو تاریخی