شکایت پرسپولیس از استقلال به سازمان لیگ

قرارداد محمدی را ثبت نکنید

 اتفاقات رخ داده در لیست تیم استقلال و ورود و خروج مکرر بازیکنان به لیست که به خاطر ماجرای سقف قرارداد پیش آمده باعث شد تا پرسپولیس در این خصوص به سازمان لیگ شکایت کند.
باشگاه پرسپولیس دیروز و پس از امضای دوباره قرارداد مهرداد محمدی با استقلال با ارسال نامه‌ای به حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ فوتبال با نام بردن از اقدامات غیرقانونی باشگاه استقلال در فسخ قرارداد چند بازیکن و عضو کادر فنی این تیم از جمله منتظرمحمد، آرمین سهرابیان و... از این باشگاه شکایت کرد. باشگاه پرسپولیس در نامه‌ خود که تصویر آن در رسانه‌ها منتشر شده، فسخ یکطرفه قرارداد و سپس امضای دوباره قرارداد مهرداد محمدی را نوعی «حرکت مزورانه و مصداق بارز دور زدن دستورالعمل سقف بودجه» دانسته است.
باشگاه پرسپولیس با اشاره به ماده ۴۹ دستورالعمل حاکم بر قراردادها به این نکته اشاره کرده که اگر مشخص شود قراردادی صوری، مزورانه یا متقلبانه باشد، علاوه بر تنبیه مقرر، باشگاه متخلف با تشخیص رکن قضایی باید از یک تا دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شود.
باشگاه پرسپولیس در بخش پایانی این نامه خواستار ممانعت از صدور کارت بازی و ثبت قرارداد جدید مهرداد محمدی تا زمان روشن شدن ماجرا شده است. پرسپولیس همچنین خواسته تا از ثبت مجدد قرارداد بازیکنان فوق‌الذکر ممانعت به عمل آید تا علل دقیق فسخ قرارداد آنها بررسی شود.
در همین راستا باشگاه پرسپولیس از سازمان لیگ فوتبال خواسته که این موضوع برای پیگیری و صدور دستور لازم به کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال ارجاع داده شود. البته موارد مورد اشاره باشگاه پرسپولیس تنها مختص باشگاه استقلال نبوده چرا که در آخرین بند از نامه سرخ‌پوشان به سازمان لیگ، درخواست شده که دستور لازم برای بازبینی و اصلاح رویه‌های کمیته نقل و انتقالات برای جلوگیری از رخ دادن تخلفات مشابه صادر شود.
جستجو
آرشیو تاریخی