سقف قرارداد و قضاوت‌ها داد خیبری‌ها را درآورد

جواد رستم زاده
خبر‌نگار


 تیم خیبر خرم‌آباد به گواه بسیاری لیگ برتر را فراتر از انتظار آغاز کرد و با بضاعتی که در چنته داشت توانست نمایش‌های آبرومندی را برای مردمان لرزبان ایران بروز و ظهور دهد.
 این تیم در ایام تعطیلات فیفادی اردوی خوبی را در مینی‌کمپ بروجرد برگزار کرد و کم‌کم در حال آماده شدن برای بازی با فولاد است. بازی سخت که تقابل مهاجری و گل‌محمدی را جذاب‌تر از قبل می‌کند.
رضا مهاجری در مورد این بازی اعتقاد دارد چون این بازی بعد از تعطیلات برگزار می‌شود شرایط ویژه‌ای دارد و نتیجه گرفتن در آن مهم است. این در حالی است که برخلاف نظر بسیاری مهاجری معتقد است: «در این ایام تعطیلی لیگ اصلاً خوب نبود. خودتان بهتر می‌دانید وقتی لیگ شروع می‌شود سه الی چهار هفته زمان می‌برد تا تیم‌ها در شرایط بازی قرار بگیرند. تا تیم ما آمد در شرایط بازی قرار بگیرد، فیفا‌دی باعث تعطیلی دو هفته‌ای لیگ شد. با این حال تلاش کردیم بچه‌ها از شرایط مسابقه دور نشوند.»
وی در خصوص ادامه یارگیری خیبر خرم‌آباد انتقاداتی به قانون سقف قرار دارد و می‌گوید: «با توجه قانونی که متأسفانه فدراسیون در این بحث گذاشته باید در لیست کلی تیم تا سقف ۲۰ بازیکن بزرگسال داشته باشیم اما در لیست هر بازی اجازه حضور ۱۸ بازیکن بزرگسال را داریم. شما ببینید در اینجا دو بازیکن بزرگسال که سرمایه باشگاه هستند را روی نیمکت هم نمی‌توانیم در اختیار داشته باشیم که از لحاظ روحی نیز لطمه می‌خورند. به نظر من این قوانین کمکی به فوتبال ما نخواهد کرد. اگر قرار است موضوعی قانون شود باید ابتدا یک فرصتی به باشگاه‌ها بدهند و آن را از سال بعد اجرایی کنند. در این شرایط باشگاه‌هایی مانند خیبر، هوادار، نساجی و تراکتور که به صورت خصوصی اراده می‌شوند قطعاً سرمایه‌های آنها هدر خواهد رفت.»
مهاجری پیرامون قضاوت‌های صورت گرفته در 3 هفته ابتدایی لیگ برتر گفت: «در مورد داوری‌ها خودتان می‌بینید که متأسفانه تبعیض‌هایی صورت می‌گیرد. مثلاً یک تیم داوری حداقل امکاناتی مثل سیستم ارتباط رادیویی را جهت قضاوت یک مسابقه ندارند اما یک تیم داوری با تمام شرایط و سیستم کمک‌داور ویدیویی بازی را قضاوت می‌کنند. همین باعث می‌شود تا صدای اعتراض خیلی‌ها بلند شود و این جا جامعه داوری ما لطمه می‌خورد. به نظر من فدراسیون فرصت دارد در این بازه زمانی تعطیلی لیگ همسان‌سازی کند تا همه تیم‌ها به صورت مساوی از سیستم VAR استفاده کنند.»

جستجو
آرشیو تاریخی