خبر

در صورت پیروزی تیم ملی برابر امارات
یوزها روی پله نوزدهم جهان
 پس از تساوی غیرمنتظره و یک بر یک سنگال برابر بورکینافاسو در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آفریقا، شیرهای ترانگا با کاهش 54/ 5 امتیازی در رنکینگ فیفا مواجه شده و شمار امتیازات آنها به 1617 رسید. در واقع پیش از پیروزی یک بر صفر برابر قرقیزستان 47/ 4 امتیاز مثبت به شمار امتیازات ایران در رنکینگ فیفا اضافه شد تا در کل شمار امتیازات ملی‌پوشان به عدد 1615 برسد. آنها توانستند همچنان رتبه بیستم دنیا را حفظ کنند که البته شانس رسیدن به جایگاه بالاتری نیز در دسترس است. حالا و در صورتی که تیم ملی ایران موفق شود روز سه‌شنبه در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین از سد تیم ملی امارات عبور کند، ضمن کسب 29/ 7 امتیاز مثبت، می‌تواند شمار کلی امتیازات خود را به عدد 1622 برساند.
 حتی اگر سنگال در بازی بعدی خود از مرحله مقدماتی جام ملت‌های آفریقا از سد بروندی عبور کند، تنها 06/ 3 امتیاز مثبت به دست می‌آورد و در بهترین حالت می‌تواند امتیازات خود را به 1620 برساند.
در نتیجه باید گفت که تیم ملی ایران این فرصت را دارد تا ضمن غلبه بر امارات و کسب 6 امتیاز در ابتدای مرحله سوم مقدماتی جام جهانی، به رتبه نوزدهم رنکینگ دنیا نیز صعود کند.
 آخرین بار ملی‌پوشان در سال ۲۰۰۶ توانسته بودند که جایگاه نوزدهم فیفا را به خود اختصاص دهند و حالا فرصت بسیار خوبی نصیب تیم ملی ایران شده تا بتواند مجدداً به این رتبه برسد.


دردسر هواداران تیم ملی برای خرید بلیت
اماراتی‌ها اجازه خرید بلیت
به طرفداران ایرانی نمی‌دهند
پیش از این مشخص شده بود که 8 درصد از ظرفیت 24 هزار نفری هزاع بن زاید در امارات که 1920 صندلی در 4 جایگاه خواهد بود، در اختیار طرفداران تیم ملی ایران قرار خواهد گرفت.
اما با بازشدن سایت بلیت‌فروشی مسابقه امارات و ایران در اقدامی عجیب بخش مربوط به خرید بلیت 4 جایگاه تماشاگران ایرانی قفل شده و امکان خرید بلیت این صندلی‌ها نیست!
در شرایطی که طرفداران اماراتی به راحتی و بدون مشکل می‌توانند بلیت بازی را خریداری کنند، اینکه فدراسیون فوتبال دسترسی به جایگاه‌های مربوط به تیم ملی ایران را نداده قابل تأمل و عجیب است.


AFC ایران را مدعی جدی قهرمانی دانست
 شانس قهرمانی
 برای جام جهانی فوتسال
 ایران در جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان برای کسب قهرمانی رقابت خواهد کرد و سایت رسمی AFC در گزارشی به بررسی شرایط تیم ملی فوتسال ایران پرداخت.
 در این گزارش آمده است: ایران با سیزدهمین قهرمانی در جام ملت‌های آسیا حالا به دنبال درخشش در جام جهانی فوتسال است که در ازبکستان برگزار می‌شود.
 تعداد حضورهای قبلی: ۸
بهترین رتبه: سوم (۲۰۱۶)
عملکرد دوره قبل: یک چهارم نهایی
نحوه صعود: قهرمان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ تایلند
سرمربی: وحید شمسایی
 نکته جالب: ایران تنها اولین دوره جام جهانی فوتسال در سال ۱۹۸۹ را از دست داد و از آن زمان تاکنون در تمام دوره‌های این رقابت‌ها حاضر بوده است.
 دیدارهای ایران در گروه F: ونزوئلا (۲۶ شهریور)، گواتمالا (۲۹ شهریور)، فرانسه (یک مهر)
 ایران پس از از دست دادن عنوان قهرمانی آسیا به ژاپن در سال ۲۰۲۲، با قدرت بازگشت و قهرمانی بدون دردسر زیادی پس گرفته شد و باعث شد وحید شمسایی سرمربی تیم ابراز اطمینان کند که ایران برای قهرمانی جهان رقابت خواهد کرد.
 شمسایی که در سال ۲۰۱۶ با ایران سوم جهان شد بازیکن کارکشته‌ای بود که در سه دوره جام جهانی فوتسال ۱۰ گل به ثمر رساند و الان تیمی باتجربه در اختیار دارد. علی‌اصغر حسن‌زاده که در پنجمین جام جهانی‌اش شرکت خواهد کرد ستاره تیم ایران است.
 سعید احمدعباسی که در مسیر قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ تایلند خیره‌کننده بود، یکی دیگر از ستاره‌های ایران در این دوره خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی