ایراد بزرگ تنها ورزشگاه استاندارد تهران

شهرقدس نمی‌تواند میزبان بزرگان باشد

 مسابقات لیگ برتر روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری از سر گرفته خواهد شد اما استقلال و پرسپولیس به واسطه حضور در لیگ نخبگان آسیا در این هفته از مسابقات به میدان نخواهند رفت و بازی‌های‌شان به تعویق خواهد افتاد.
  بعد از کشمکش‌های فراوان سرانجام تصمیم مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ این شده که استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه شهدای شهرقدس میزبان حریفان خود باشند.
 با آماده‌سازی ورزشگاه شهر قدس و رسیدن به استانداردهای لازم، مشکل میزبانی دو تیم استقلال و پرسپولیس حل شده و این دو تیم می‌توانند از هفته چهارم در بازی‌هایی که میزبان هستند در این ورزشگاه به میدان بروند اما معضل اصلی این دو تیم میزبانی از رقبای آسیایی است.
 استقلال در تلاش است تا در شهرقدس میزبان الغرافه باشد و تا حدودی این موضوع ممکن است اما برای بازی‌های بزرگ‌تر مثل دیدار دربی و تیم‌های بزرگ سعودی با ستاره‌های محبوب مثل رونالدو، میزبانی در این ورزشگاه از نظر مهندسی شهری امکانپذیر نیست. استادیوم شهرقدس از نظر جغرافیایی در یک خیابان اصلی واقع شده که اگر اتوبوس ستاره‌های الهلال و النصر وارد آن شود، عملاً ازدحام هوادار دسترسی به ورزشگاه را غیرممکن می‌کند.
 با این تفاسیر احتمالاً بزودی شاهد میزبانی سرخابی‌ها از حریفان لیگ برتری خود در شهرقدس خواهیم بود. البته برگزاری بازی‌های این دو تیم در لیگ نخبگان در شهرقدس می‌تواند یک اتفاق سخت باشد که باید دید چگونه مسئولان در این خصوص به جمع‌بندی می‌رسند.
گفتنی است استقلال قرار است بازی با الغرافه را در شهرقدس برگزار کند و بعد از این بازی ممکن است استادیوم آبی‌ها برای بازی‌های بعدی تغییر کند.

جستجو
آرشیو تاریخی