احتمال حضور دوباره کنعانی، جهانبخش و عزت‌اللهی در ترکیب تیم ملی

بــــــــازگـــــشت به تنظیمات کارخانـــــــه

 نمایش تیم ملی در اصفهان مقابل قرقیزستان اصلاً چنگی به دل نزد و مقابل یک تیم درجه دو یا حتی درجه سه آسیایی آنقدر دور از ذهن بود که این نمایش نود دقیقه‌ای به صورت واضح مورد انتقاد تماشاگران و سپسس رسانه‌ها و کارشناسان فوتبال قرار گرفت.
با در نظر گرفتن این نمایش و بازی سخت‌تری که قرار است مقابل امارات خارج از خانه برگزار شود احتمال اعمال تغییرات متعدد در ترکیب اصلی تیم ملی قابل پیش‌بینی است و به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی حداقل سه بازیکن از آن ترکیب را بیرون گذاشته و بازیکنان دیگری را جایگزین آنها کند.
از آنجایی که تیم ملی با وجود مالکیت توپ قابل اشاره در خلق موقعیت‌های قطعی گل مشکلات واضحی داشت به نظر می‌رسد مهم‌ترین تغییرات در ساختار تهاجمی تیم باشد اما بعید است قلعه‌نویی بازیکنی مثل سردار آزمون را کنار بگذارد. در عین حال به نظر می‌رسد حداقل محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید عزت‌اللهی و علیرضا جهانبخش در پست‌های مدافع میانی، هافبک دفاعی و وینگر راست جایگزین امین حزباوی، علی قلی‌زاده و امید نورافکن شوند هر چند از این جمع حداقل نورافکن در بازی با قرقیزستان جزو معدود بازیکنان شاخص تیم ملی بود. به همین خاطر شاید حتی قلعه‌نویی تغییر سیستم داده و با دو هافبک تدافعی در العین مقابل امارات بازی کند و نورافکن و عزت‌اللهی همزمان در زمین باشند و مثلاً سامان قدوس که او هم نمایش ضعیفی مقابل قرقیزستان داشت از زمین بیرون برود یا در سیستم 1-3-2-4 سردار نوک حمله باشد و مهدی طارمی در نقش وینگر یا پست 10 به میدان برود.
البته در بازی با قرقیزستان مهدی قایدی هم نمایش ضعیفی داشت که اگر ترابی جانشین او نشود(خود ترابی هم به عنوان بازیکن ذخیره کاری از پیش نبرد) شاید با تغییر سیستم این وینگر چپ هم از ترکیب خارج شود. از بین بازیکنانی که قلعه‌نویی سر آنها فریاد کشید شجاع خلیل‌زاده هم در کانون توجه بود اما بعید است این مدافع باتجربه از ارنج اصلی بیرون برود.
جستجو
آرشیو تاریخی