کاپیتان قدیمی لیورپول درگذشت

ران یتس، کاپیتان سابق لیورپول، پس از چندین سال مبارزه با آلزایمر در سن ۸۶ سالگی درگذشت. سرخپوشان آنفیلد در وب‌سایت خود به این مدافع اسکاتلندی ادای احترام کردند و نوشتند: «در این لحظات غم‌انگیز، قلب همه ما در لیورپول با همسر ران، «آن» و تمامی خانواده و دوستانش است. امروز پرچم‌های باشگاه به نشان احترام به او به حالت نیمه‌افراشته درخواهند آمد.»
این مدافع در سال ۱۹۶۱ از باشگاه داندی یونایتد به لیورپول پیوست و نقش حیاتی در صعود تیم تحت هدایت بیل شنکلی از دسته دوم داشت. او به لیورپول کمک کرد تا دو قهرمانی در لیگ دسته اول، جام حذفی در سال ۱۹۶۵ و سه جام خیریه را به دست آورد. او در بیش از ۴۰۰ بازی‌ از ۴۵۴ بازی‌اش برای لیورپول کاپیتان بوده و این آمار تنها توسط استیون جرارد شکسته شده است.
یتس سپس به تیم‌های ترانمیر راورز، استالی‌بریج سلتیک، لس‌آنجلس اسکای‌هاکس، بارو، سانتا باربارا کندرز و فرمبی پیوست و دو بار هم برای تیم ملی اسکاتلند بازی کرد و در اواخر دهه ۱۹۷۰ کفش‌هایش را آویخت. او در دهه ۱۹۸۰ به عنوان مدیر استعدادیابی به لیورپول بازگشت و به مدت ۲۰ سال در این نقش خدمت کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۶ بازنشسته شد.
باشگاه لیورپول همچنین نقل قولی از یتس درباره بزرگترین دستاوردهایش در آنفیلد منتشر کرد: «دو دستاورد بزرگ داشته‌ام. یکی این بود که به عنوان کاپیتان، تیم را پس از هشت سال از دسته دوم خارج کردم که لحظه‌ای بسیار افتخارآمیز بود. ما آن فصل لیگ را با هشت یا نه امتیاز اختلاف بردیم و سپس به عنوان اولین کاپیتان لیورپول جام حذفی را بالای سر بردم که به آن بسیار افتخار می‌کنم. من مدال‌هایم را به گردن نمی‌اندازم، فقط برای خودم به‌عنوان یادگار حفظ‌شان کرده‌ام.»

جستجو
آرشیو تاریخی