صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل - ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل - ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۷

پتوف، ساپینتو، استراماچونی و پاچکو

4 گزینه برای صندلی شماره یک آبی ها

بعد از شکست دور از انتظار تیم فوتبال استقلال در هفته سوم لیگ برتر فوتبال مقابل استقلال خوزستان انتقادات فنی نسبت به عملکرد فنی جواد نکونام و تیمش بالا گرفت به طوری که این روزها بازار گمانه‌زنی درباره تغییرات روی نیمکت استقلال بشدت داغ شده است و بعد از اعتراضات هواداران استقلال به نحوه بازی نکونام و تیمش ظاهراً مدیران این باشگاه به فکر یک جابه‌جایی بزرگ افتاده‌اند و گفته می‌شود در این راه هم با گزینه‌هایی متعددی وارد مذاکره شده‌اند تا شاید زودتر از آنچه تصور می‌شود نکونام از استقلال رفتنی شود. اخبار مختلف حاکی از آن است که موضوع برکناری نکونام از هدایت استقلال قوت گرفته، مصاحبه طوفانی جواد و برخی افشاگری‌ها علیه مدیران استقلال و هلدینگ نیز نشان‌دهنده شکافی عمیق میان سرمربی فعلی آبی‌پوشان و مدیریت باشگاه است.

 جانشین نکونام قطعاً خارجی است
یکی از گزینه‌هایی که همواره نامش روی نیمکت استقلال سایه انداخته، فرهاد مجیدی است. در همین راستا مدیران هلدینگ به سراغ مجیدی رفتند تا شرایط او را برای حضور در استقلال جویا شوند اما مجیدی به مدیران هلدینگ پاسخ منفی داده تا تنها گزینه داخلی مدیران استقلال از روی میز خارج شود. هرچند که هواداران استقلال چندان هم روی مجیدی اتفاق نظر نداشتند و معتقدند که دوران او نیز به سرآمده است. بعد از پاسخ منفی مجیدی چند گزینه دیگر روی میز مدیران این تیم آمد اما در حال حاضر پتوف، استراماچونی و پاچکو، نام‌هایی هستند که شانس بیشتری برای نشستن روی نیمکت استقلال دارند.

 

ناکام پرتغالی با قیمتی گزاف!
گزینه دیگر مدیران استقلال، خامیه پاچکو پرتغالی است که فصل گذشته در فوتبال مصر مشغول بوده و از تیم پارامیدز اخراج شده است. این مربی که با قیمت 1/8 میلیون دلار به مدیران استقلال معرفی شده، خصوصیاتی ترکیبی از ساپینتو و ویلموتس دارد؛ چرا که این مربی سال ۲۰۱۰ و در رقابت با تیانجین تدا و وقتی سرمربی بیجینگ گوان بود، با انجام یک حرکت غیر اخلاقی به سمت داور از هشت بازی محروم و ۴۰۰۰ یورو جریمه شد.  همچنین وی در آخرین بازی تیمش (پارامیدز مصر) به خاطر نتایج ضعیف اخراج شد و بعد به دلیل درگیری با باشگاه، چند ماه از حقوقش را دریافت نکرد تا علیه پیرامیدز به فیفا شکایت کند. او که رزومه پرباری در زمینه شکایت از تیم‌هایش دارد، پیش‌تر از الزمالک‌ هم شکایت کرده بود که ۴۵۰ هزار یورو این باشگاه مصری را محکوم کرد. حالا باید منتظر ماند و دید کدام نام سکان هدایت استقلال را برای ادامه فصل در اختیار خواهد گرفت و آیا مدیران استقلال سرانجام روی اخراج نکونام به جمع‌بندی نهایی خواهند رسید یا خیر؟

 

پتوف بلغاری با جو منفی هواداری
«ایوایلو پتوف» سرمربی ۴۸ ساله و سابق تیم ملی بلغارستان و باشگاه‌های دینامو زاگرب کرواسی، لودوگورتس، لفسکی صوفیه و لیماسول قبرس اصلی‌ترین گزینه هیأت مدیره برای جایگزینی «جواد نکونام» در استقلال است که با تأیید شهریاری، تنها یک امضا با قرارداد نهایی فاصله دارد. پتوف در صورت پیوستن به استقلال، قراردادی تا پایان فصل خواهد داشت تا جانشین نکونام در استقلال شود اما هواداران این تیم با توجه به کارنامه بسیار ضعیف او مخالف حضورش در استقلال هستند.

 

مرد جنجالی پرتغالی هم گزینه است
اما برخی مدیران نیز از ساپینتو به عنوان یک گزینه  مربیگری آبی ها نام می برند. هرچند مربی پرتغالی با حکم کمیته انضباطی با محرومیتی
چهار ماهه رو به رو است و در صورت بازگشت به لیگ ایران این محرومیت برای وی فعال می شود، اما به ادعای برخی منابع خبری شانس او نیز برای حضور دوباره در استقلال بسیار جدی است و ممکن است مدیران آبی دوباره هدایت استقلال را به وی بسپارند. همچنین مدیران استقلال مشغول مذاکره با استراماچونی هستند که رضایت او را برای حضور روی نیمکت استقلال جلب کنند که تقریباً این بازگشت استراماچونی به فوتبال ایران با توجه به حواشی که رقم زد، بسیار اندک است.

جستجو
آرشیو تاریخی