صفحات
  • صفحه اول
  • فوتبال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و چهل - ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و چهل - ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - صفحه ۷

گزارش و خبر

از تلاش برای تأیید تا تلاش برای برکناری
سیاست دوگانه مدیران هلدینگ
طی روزهای اخیر شایعات متعددی درباره ادامه همکاری نکونام با استقلال منتشر شده و تصمیم‌گیران درباره باشگاه استقلال به دنبال استخدام یک گزینه خارجی هستند تا به همکاری با نکونام پایان دهند. مدیران باشگاه اما در شرایطی قصد بر برکناری نکونام کرده‌اند که پیش از شروع فصل تلاش بسیاری در راستای اخذ تأییدیه‌های لازم برای ادامه همکاری این مربی با استقلال داشتند و می‌کوشیدند هر طور شده مجوز حضور این مربی روی نیمکت آبی‌پوشان را کسب کنند. همان مدیران حالا در پی استخدام سرمربی خارجی جدید هستند تا این سؤال بزرگ در برابرشان قرار بگیرد که اگر به واقع به همکاری با نکونام اعتماد نداشتند، چرا پیش از شروع فصل سراغ استخدام سرمربی خارجی نرفتند؟ جواد نکونام تا پایان فصل بیست و پنجم با استقلال قرارداد دارد و اگر باشگاه بخواهد با این مربی قطع همکاری کند، باید غرامت سنگینی پرداخت کند. علاوه بر غرامت قرارداد نکونام، باشگاه استقلال باید مبلغ قابل توجهی را برای عقد قرارداد با سرمربی جدید تأمین کند که مجموع این اعداد و ارقام بودجه قابل توجهی خواهد شد و استقلال را با یک بحران مالی جدی مواجه خواهد کرد. مدیران باشگاه استقلال پیش از شروع فصل می‌توانستند زمینه‌ساز قطع همکاری با نکونام شوند و در فضای مناسب آن روزها با این مربی برای جدایی به توافق برسند اما همین حالا نیز برکناری نکونام موافقان و مخالفانی دارد و اینطور نیست که همه افراد درگیر با باشگاه استقلال روی برکناری نکونام نظر مثبت داشته باشند. به هرحال محاسبات اشتباه مدیران باشگاه در این برهه دردسر بزرگی را برای این باشگاه پدید آورده و باید دید در روزهای آتی آیا فسخ قرارداد با نکونام در فضایی آرام و دوستانه ممکن خواهد بود یا این مربی به دنبال دریافت مطالباتش خواهد رفت؟!


دوگانگی هواداران استقلال
دودستگی‌ها میان هواداران جواد نکونام همچنان ادامه دارد. در حالی که بعد از تقابل استقلال با همتای خوزستانی خود عده زیادی خواهان برکناری جواد نکونام هستند، اما در این میان عده‌ای از هواداران معتقدند او باید همچنان به کار خود ادامه داده و باشگاه فرصت بیشتری در اختیارش بگذارد. در شرایطی که هجمه‌ها در فضای مجازی علیه سرمربی آبی‌پوشان ادامه داشته و تعداد زیادی از هواداران درخواست اخراج او را دارند، صبح دیروز جمعی از هواداران در حمایت از سرمربی محبوب خود جلوی درب باشگاه تجمع کرده و خواهان ادامه همکاری جواد نکونام شدند. در این میان مدیران باشگاه هم از تیغ تیز انتقادات در امان نبوده و هواداران شعارهایی هم علیه مدیریت استقلال سر دادند تا انتقاد خود به سیاست‌های مسئولان باشگاه را نشان دهند. این اتفاقات درحالی در جریان است که هنوز 3 هفته بیشتر از شروع لیگ بیست و چهارم نگذشته و شاگردان جواد نکونام یک برد، یک باخت و یک تساوی تا به اینجای کار کسب کرده‌اند.


حمایت رضاوند از نکونام
آرش رضاوند به تلافی حمایت‌های جواد نکونام با یک استوری پشت او در آمد. هافبک استقلال درحالی اقدام به انتشار این استوری کرده است که خود یکی از اصلی‌ترین دلایل انتقاد هواداران به نکونام بوده است. در حالی که سرمربی آبی‌پوشان با حفظ این بازیکن مورد نقد بسیاری از هواداران قرار گرفت، حاضر نشد او را در لیست خروجی باشگاه قرار دهد و همین عامل هم یکی از دلایل عصبانیت طرفداران استقلال و پافشاری برای اخراج نکونام است. حالا بعد از حمایت‌های سرمربی آبی‌پوشان از رضاوند، در شرایطی که نکونام در مخمصه هواداران گیر افتاده و اصرار‌ها برای برکناری او ادامه دارد، این بازیکن با انتشار یک استوری حمایتی سعی در خوش خدمتی دارد تا به زعم خود الطاف نکونام را به بهترین شکل جواب دهد. البته که رضاوند تنها بازیکنی نیست که با انتشار استوری به حمایت از سرمربی استقلال پرداخته و بسیاری دیگر از بازیکنان هم حمایت خود را از نکونام اعلام کرده‌اند.


حمایت غیرمنتظره آتیلا از نکونام
آتیلا حجازی این بار پشت جواد نکونام در آمد. درحالی که حجازی بعد از عدم دریافت مجوز و بسته شدن پرونده سرپرستی‌اش در استقلال، با مصاحبه‌ای کوبنده از خجالت مدیریت باشگاه و جواد نکونام در آمده بود، حالا بعد از هجمه‌های زیاد علیه سرمربی استقلال و شایعات برکناری‌اش، با انتشار یک استوری به حمایت از او برخواست. حجازی در این استوری این‌طور عنوان کرده است که تصمیم برکناری جواد نکونام در شرایطی که هنوز 3 هفته از لیگ برتر گذشته، عجولانه بوده و او باید همچنان سکان‌دار استقلال بماند. البته که حجازی تنها چهره مطرح حامی نکونام نیست و در روزهای اخیر عده زیادی از پیشکسوتان باشگاه از او حمایت کرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی