سپاهان با این ترکیب پیروز می‌شود

دیکته ذخیره‌ها به مورایس

اکبر منتشلو
خبر‌نگار

 
سپاهان با وجود اینکه بسیاری از بازیکنانش را از دست داد، نیمکت خود را دست نخورده باقی گذاشت و به کارش با مورایس برای بیست و سومین دوره لیگ برتر ادامه داد. هر چند شایعاتی درباره شرط برخی بازیکنان برای ادامه حضور در سپاهان با رفتن مورایس عجین شده بود، اما اصفهانی‌ها ترجیح دادند با این سرمربی به کارشان ادامه دهند. قبل از اینکه سپاهان این فصل از رقابت‌ها با تغییرات زیاد در ترکیب تیمی، به مصاف تیم‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان برود، باید در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا به میدان می‌رفت. حریف اماراتی، رقیب آسانی برای سپاهان نبود، اما با توجه به اینکه شاگردان مورایس در خانه خودشان بازی می‌کردند و البته با تقویتی که در سپاهان رخ داده بود، انتظار می‌رفت سپاهان بتواند حریفش را شکست داده و راهی لیگ نخبگان شود اما اینطور نشد. سپاهان با ترکیب نیازمند، گودرزی، هنانوف، حزباوی، حردانی، کریمی، برایان دایو، یوسفی، آقایی‌پور، رضایی و محبی به مصاف الشباب‌الاهلی امارات رفت. محمد محبی توانست گل اول بازی را برای سپاهان در دقیقه 11 به ثمر برساند، اما این خیلی برای سپاهانی‌ها خوش‌یمن نبود و سپاهان با این ترکیب در نیمه‌دوم چهار بار گل خورد تا شکست سنگینی را متحمل شود. با این شکست سپاهان تمرکزش را روی بازی‌های لیگ گذاشت و در اولین بازی توانست چادرملو را از پیش‌رو بردارد. سپاهان در این بازی هم با همان ترکیب مقابل تیم اماراتی به میدان رفت. کاوه رضایی اولین گل را از نقطه پنالتی به ثمر رساند اما با گلی که پاپی برای چادرملو به ثمر رساند، بازی به تساوی کشیده شد. کریمی در دقیقه 69 گل دوم را زد و البته یار تعویضی سپاهان یعنی رضا شکاری توانست گل سوم را برای سپاهان به ثمر برساند و خیال آنها را راحت کند.
در دومین بازی سپاهان به مصاف خیبر خرم‌آباد رفت و تقریباً همان ترکیب را داشت و فقط اسدی به جمع شاگردان مورایس اضافه شده بود. در این بازی دروازه سپاهان خیلی زود باز شد تا نیمه‌اول سپاهان بازنده به رختکن برود. در نیمه‌دوم بازی حزباوی توانست گل مساوی را به ثمر برساند، اما سپاهانی‌ها به دنبال برد بودند و اتفاقاً باز هم یار تعویضی به داد مورایس رسید.
جواد آقایی‌پور که جای محبی به زمین آمده بود، گل برتری سپاهان را زد تا مورایس دو بر یک برنده از زمین خارج شود. در بازی سوم یعنی رویارویی سپاهان با شمس‌آذر قزوین، شاگردان مورایس توانستند با تک گل رضایی برنده بازی شوند. اما در تمام این بازی‌ها بازیکنان تعویضی مورایس معمولاً تأثیرگذار‌تر از بازیکنان اصلی بوده‌اند و به نوعی خودشان را به سرمربی تحمیل کردند.
حالا در روزهای تعطیلی لیگ برتر هستیم و به نظر می‌رسد با شروع دوباره بازی‌ها، مورایس مجبور شود در ترکیب اصلی تیمش تغییرات اساسی انجام دهد تا بتواند زودتر به نتیجه دلخواه خودش برسد. هر چند سپاهان 9 امتیازی در صدر جدول قطعاً کار را برای مورایس سخت‌تر خواهد کرد.

 

آخرین وضعیت
 ۳ بازیکن سپاهان

باشگاه سپاهان در فصل بیست‌وچهارم لیگ برتر استیون انزونزی و ابوبکار کامارا را جذب کرد تا با شرایطی بهتر در مسابقات حضور یابد، اما هنوز نتوانسته است از این بازیکنان در ترکیب خود استفاده کند. در حالی که گفته می‌شود طلایی‌پوشان با مشکل سقف بودجه مواجه هستند، گمانه‌زنی‌هایی درباره قطع همکاری با سه بازیکن (سیاوش یزدانی، رضا اسدی و رضا شکاری) وجود دارد. جدایی یزدانی را باید قطعی دانست، چرا که مدیران و مربیان باشگاه به جدایی او رضایت دارند ضمن اینکه در پست او محمد دانشگر، محمدامین حزباوی و هادی محمدی حضور دارند. در این میان اگر فدراسیون قانون سقف قرارداد را تغییر ندهد، احتمال جدایی اسدی هم بعید نیست. باید دید آیا باشگاهی از نظر توان مالی، سقف قرارداد و... امکان جذب وی را دارد. به هر حال تا 28 شهریور و پایان پنجره نقل‌وانتقالاتی فرصت باقی مانده است. اما شرایط رضا شکاری با دو بازیکن دیگر متفاوت است. این بازیکن در پازل تاکتیکی مورایس جای دارد و سرمربی طلایی‌پوشان راضی به جدایی‌اش نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی