خبر

خسروی‌وفا در شورای المپیک آسیا
محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک با تکرار انتخابات شورای المپیک آسیا راهی دهلی نو شد. بعد از اینکه IOC انتخابات سال قبل شورای المپیک آسیا را تأیید نکرد و رأی به تکرار آن داد، قرار است انتخابات دوباره تکرار شود این بار به میزبانی دهلی نو هند. محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک ایران هم با همراهی سیدفرید فتاحیان مدیر امور بین‌الملل کمیته ملی المپیک به دهلی نو رفت تا در انتخابات شورای المپیک آسیا برای انتخاب رئیس و دیگر پست‌های آن شرکت کند. راجا راندیر سینک هندی تنها کاندیدای ریاست شورای المپیک آسیاست که انتخابات آن فردا در دهلی نو برگزار می‌شود و بعد از انتخاب رئیس، انتخابات 5 نواب رئیس و 5 عضو هیأت اجرایی از 5 زون آسیا بر اساس قوانین جدید اساسنامه OCA برگزار می‌شود.


ستاره‌های جوان بسکتبال
در جمع برترین‌های آسیا
فدراسیون جهانی بسکتبال نام دو ستاره تیم  ایران را در جمع برترین بازیکنان کاپ آسیا زیر ۱۸ سال ۲۰۲۴ اردن قرار داد. این رقابت‌ها  به میزبانی امان درحال برگزاری است و تیم ایران نیز در این رقابت‌ها حضور دارد که درخشش امیرمهیار کرامتی و محمدمهدی حیدری دو ستاره تیم ایران مورد توجه فدراسیون جهانی قرار گرفته است. کرامتی و حیدری تا این لحظه به ترتیب رتبه‌های پنجم و دهم این نظرسنجی را میان ۳۲ بازیکن انتخاب شده در اختیار دارند.
 

نوجوانان هندبال در اردو
چهارمین اردوی تیم نوجوانان دخترایران به میزبانی شهر خور فارس آغاز شد. خدیجه قانع سرمربی تیم  نوجوانان ۵۰ بازیکن را به این اردو دعوت کرده تا برترین‌ها را انتخاب و برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده کند. تمرینات تا 23 شهریورماه ادامه دارد. رقابت‌های قهرمانی نوجوانان دختر آسیا سال آینده برگزار می‌شود و میزبان هنوز مشخص نیست.


7 ایرانی در رقابت با تنیسورهای برتر آسیا
رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۴ سال ‌آسیا با حضور۲۴ تنیسور برتر این قاره و هفت ایرانی برگزار می‌شود. با دعوت فدراسیون تنیس آسیا ۲۴ ورزشکار برتر و کمتر از ۱۴ سال این قاره از امروز تا ۲۴ شهریورماه در کامبوج به مصاف هم می‌روند. کیارش صادقی، آیلین محمدیان‌فرد، هانا شعبانپور، گلسا رحیمیان امیری، رومینا رافعی، رامتین رافعی و آریا شعبان‌نژاد تنیسورهای ایرانی دعوت شده هستند. این نفرات بر اساس رنکینگ انفرادی خود از سوی فدراسیون تنیس آسیا به این رقابت‌ها دعوت شده‌اند.
 

صادقی به کمپ پیشرفته تنیس می‌رود
کیارش صادقی و آیلین محمدیان‌فرد با دعوت فدراسیون تنیس آسیا به کمپ آسیایی می‌روند. این دو تنیسور برای حضور در کمپ ۵ روزه و پیشرفته تنیس انتخاب شده‌اند و فردا تهران را به مقصد کامبوج ترک می‌کنند.
 

شهرداری گرگان با مخدومی در لیگ
تیم بسکتبال شهرداری گرگان بازیکنان جدیدی جذب کرد. بعد از نایب قهرمانی این تیم در لیگ برتر کشور و قطع همکاری با مصطفی هاشمی به عنوان سرمربی این تیم، اعضای شورای شهر و شهردار گرگان صالح مخدومی را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کردند. او هم در ابتدای کار با میثم میرزایی، مبین شیخی، پیتر گریگوریان، امیرحسین یازرلو و جلال آقا میری به توافق رسید. در ضمن امیرحسین آذری، سینا واحدی و نوید رضایی‌فر از این تیم جدا و به تیم‌های کاله آمل، طبیعت و نفت آبادان پیوستند.


علیپور ارزشمندترین بازیکن والیبال نشسته
سه بازیکن ایران در پایان رقابت‌های والیبال نشسته پارالمپیک ۲۰۲۴ و قهرمانی تیم ملی ایران، توسط کمیته برگزاری این بازی‌ها در جمع برترین‌ها قرار گرفتند. داود علیپوریان به عنوان بهترین پاسور، مرتضی مهرزاد بهترین اسپکر و میثم علیپور بهترین زننده سرویس و ارزشمندترین بازیکن معرفی شدند.


مدال برنز رکابزن المپیکی
در تور بین‌المللی چین
علی لبیب رکابزن المپیکی ایران با سومی در مرحله پنجم تور بین‌المللی پویانگ چین، مدال برنز گرفت. او که برای تیم شنزن چین رکاب می‌زند، همراه این تیم در تور ۱۰ مرحله‌ای پویانگ لیگ چین شرکت کرده و در مرحله پنجم تور روی سکوی سوم قرار گرفت. لبیب در مجموع پنج مرحله تور نفر سی‌ام است. سعید صفرزاده، رکابزن ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز به همراه یک تیم دیگر از چین در این تور رکاب می‌زند که در مجموع بیست و هشتم شد. مسیر مرحله پنجم به مسافت ۷۳/۶ کیلومتر بود و پیتر ریکونوف از روسیه و لوک مودگاوی از نیوزیلند به ترتیب اول و دوم شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی