شروع رقابت‌های باشگاه‌های والیبال مردان در یزد

جدال آسیایی‌ها بر سر جام قهرمانی

مهری رنجبر/ رقابت‌های جام باشگاه‌های والیبال مردان آسیا امروز در یزد شروع می‌شود. جدال جدی آسیایی‌ها بر سر جام قهرمانی، در بزرگترین شهر خشتی جهان. هر چند از بین 12 تیمی که اعلام آمادگی کردند، نماینده‌های ژاپن، چین، چین تایپه و مغولستان انصراف دادند تا 8 تیم بمانند. شهداب یزد میزبان و فولاد سیرجان ایرانیان از ایران همراه تیم‌های جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی، الریان اسپورت کلاب، کویت اسپورتینگ کلاب، پاولودار والیبال کلاب، کم ایر و گاز الجنوب 8 تیمی هستند که دور مقدماتی با قرعه‌کشی دوباره کنفدراسیون آسیا در دو گروه A وB قرار گرفتند.
تیم شهداب یزد میزبان در گروه سختA با اسپورتینگ کلاب (کویت)، جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی (اندونزی) و پاولودار والیبال کلاب (قزاقستان) در گروه A با هم رقابت می‌کند. فولاد سیرجان ایرانیان قهرمان فصل قبل اما در گروهB  قرعه راحت‌تری با گاز الجنوب (عراق)، الریان اسپورت کلاب (قطر)، کم ایر (افغانستان) و فولاد دارد.
اگرچه تعداد تیم‌ها کمتر شده اما لیست بازیکنان خارج تیم‌ها نوید روزهای هیجان‌انگیز را به هواداران یزدی می‌دهد، با تماشای بازیهای جذاب.
 تیم اندونزی تنها نماینده والیبال جنوب شرق آسیاست که با سودای قهرمانی به یزد آمده است. تیمی که دوره قبل نایب‌قهرمانی را تجربه کرده، این بار دو بازیکن نامدار و ملی‌پوش اروین انگاپت و جین پاتری فرانسوی را در ترکیبش جا داده تا علاوه بر شیرینی‌های خوشمزه یزدی، جام قهرمانی را هم سوغات ببرد. رقابت‌ها با ساعت 11 صبح با بازی دو تیم اسپورتینگ کلاب کویت با پاولودار والیبال کلاب افتتاح می‌شود.
 طبق برنامه، شهداب یزد میزبان رقابت‌های باشگاه‌های آسیا ساعت 17 در سومین بازی به مصاف جاکارتا می‌رود؛ تیمی که امسال با هتریک در باشگاه‌های آسیا، می‌خواهد بعداز مقام چهارمی و سومی با حمایت هوادارانش قهرمان شود. هر چند کار تیم رحمان محمدی راد با بازی سخت شروع می‌شود، اما سرمربی شهداب یزد راضی است: «تیم اندونزی با دو بازیکن فرانسوی که بعد از قهرمانی در المپیک به یزد آمده‌اند سطح‌شان را بالا برده‌اند. تیمی که سال قبل نایب‌قهرمان شده با اروین انگاپت و جان پاتری دنبال قهرمانی است. ما هم برای بازی سخت امروز آماده شده‌ایم. شک نکنید بازی امروز ما مقابل تیم اندونزی شرایط خاصی دارد، اما من هم بازیکنان باتجربه و باکیفیتی دارم و همین مسأله وزن و حساسیت بازی را بالا می‌برد.» فولاد سیرجان قهرمان فصل قبل ایران ساعت 20 هم روز اول را با بازی راحتی شروع می‌زند. بازی با تیم کم‌ایر افغانستان.
 
برنامه روز اول
 یکشنبه 18 شهریور
ساعت 11؛ اسپورتینگ کلاب (کویت)- پاولودار والیبال کلاب (قزاقستان)
ساعت 14؛ گاز الجنوب (عراق) - الریان اسپورت کلاب (قطر)
ساعت 17؛ شهداب یزد (ایران)- جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی (اندونزی)
ساعت 20؛ فولاد سیرجان ایرانیان (ایران) - کم ایر (افغانستان)
جستجو
آرشیو تاریخی