نکونام «تنهای تنها» روی نیمکت

یکی از چالش‌های بزرگ استقلال در فصل قبل و فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر، ترکیب کادرفنی جواد نکونام است. خیلی‌ها تصور می‌کردند در فصل جدید نیمکت استقلال از نظر فنی نیز تقویت شود اما با شروع رقابت‌های لیگ برتر، دوباره همان چهره‌های قبلی البته بدون هاشمی‌نسب کنار جواد نکونام قرار گرفتند تا نیمکت استقلال از نظر فنی با کمترین تغییر نسبت به فصل گذشته وارد مسابقات شود. علی‌رغم وعده جذب دستیار خارجی برای نکونام هنوز هیچ خبری از حضور مربی خارجی روی نیمکت استقلال نیست تا صدای منتقدان بابت این مسأله به وضوح شنیده شود.
سؤال مشترک هواداران و منتقدان در برهه کنونی این است که علت انتخاب نشدن دستیار خارجی برای چیست؟ بسیاری از پیشکسوتان و منتقدان بارها برای نکونام پیغام فرستادند که او نیاز به دستیار قوی و بادانش دارد اما این موضوع مورد بی‌توجهی سرمربی استقلال قرار گرفته تا همچنان حمیدرضا رجبی و کیانوش رحمتی به عنوان دستیاران نکونام روی نیمکت نقش‌آفرینی کنند، البته به این جمع بایستی محمد نوازی و بهزاد غلامپور را نیز اضافه کرد که در حال حاضر به دلیل نداشتن کارت، فرصت نشستن روی نیمکت را ندارند ولی به عنوان دستیاران نکونام شناخته می‌شوند.
نکته قابل تأمل اینجاست که حلقه مدیریتی باشگاه و هیأت‌مدیره نیز اعتقاد به تقویت کادرفنی استقلال دارند اما به نظر می‌رسد با وجود همراهی هیأت‌مدیره و تیم مدیریت بازهم نکونام اعتقادی به استخدام دستیار خارجی ندارد وگرنه در طول سه هفته اخیر یک نشانه روشن در این خصوص رؤیت می‌کردیم تا متوجه شویم سرمربی استقلال به دنبال تقویت دستیاران خود در کادرفنی آبی‌پوشان است تا در بزنگاه‌های حساس، گره کار با نسخه پیشنهادی آنها باز شود.
آنالیز رفتار دستیاران نکونام بیانگر این واقعیت است که آنها قدرت همفکری و مشاوره با سرمربی در لحظات خاص را ندارند، بلکه هدف صرفاً نشستن روی نیمکت استقلال است. در شرایطی که در فوتبال روز دنیا کمک مربیان با آنالیز دقیق و شناخت کامل فنی از تیم حریف در تلاشند در روند بازی تغییر ایجاد کنند تا بخشی از فشار وارده بر سرمربی تیم را برطرف کنند اما در استقلال انگار همه‌چیز برعکس است و تنها در لحظات دعوا و درگیری و اعتراض، نقش دستیاران پررنگ است تا نکونام تنهای تنهای تنها روی نیمکت آبی‌پوشان بار فنی را بر دوش بگیرد و درباره همه موضوعات به تنهایی تصمیم‌گیری کند.
جستجو
آرشیو تاریخی