موفقیت در آسیا نیاز به معجزه دارد

محمد منصوری
(بازیکن سابق پرسپولیس)

شرایط پرسپولیس در آسیا بسیار سخت است و اصلاً اگر تیم‌های عربستانی را کنار بگذارید بقیه تیم‌ها هم بسیار قوی هستند و به شکل بسیار مناسبی برای آسیا تجهیز شده‌اند. از سوی دیگر وقتی به تیم‌های عربستانی هم نگاه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که مثلاً تیمی مانند الهلال کانسلویی را جذب کرده که در بارسا و منچسترسیتی بازی کرده و تمام تیم‌های بزرگ برسر جذب او دعوا داشتند اما شاهدیم که با پول کلان این بازیکن به راحتی توسط الهلال جذب شد. بازیکنی که عیار بسیار بالایی دارد. یا مثلاً دنبال کینگزلی کومان و وینیسیوس با پیشنهاد نجومی هستند و هیچ بعید نیست که آنها را هم جذب کنند. تمام این موارد موجب می‌شود که به این نتیجه برسیم تیم‌های ما از پس تیم‌های عربستانی برنمی‌آیند.
شاید اگر ورزشگاه آزادی را در اختیار داشتیم پرسپولیس قادر بود مقابل تیم‌های ازبکستانی و عراقی و قطری نتیجه بگیرد اما نرسیدن ورزشگاه اصلی موجب شده تا شرایط پرسپولیس حتی برای رویارویی با تیم‌های خارجی جز عربستانی هم بسیار ضعیف باشد. به همین دلیل تیم پرسپولیس برای موفقیت در آسیا به معجزه نیاز دارد. واقعاً وقتی نمی‌توانیم میزبانی را برای تیم‌هایمان مهیا کنیم برای موفقیت به معجزه نیاز داریم و نباید توقع زیادی حتی از تیمی مانند پرسپولیس برای موفقیت در آسیا داشته باشیم.
در زمینه نقل و انتقالات هم متأسفانه پرسپولیس به اندازه تیم‌هایی مانند سپاهان، استقلال و تراکتور تقویت نشده در حالی که پرسپولیس نماینده اول ایران در لیگ نخبگان محسوب می‌شود. این دقیقاً برخلاف ادعای مالکان جدید باشگاه بود که قول داد در زمینه بازیکن و ورزشگاه و بقیه موارد همه نیازهای تیم را برای حضور قدرتمندانه مهیا سازد اما در عمل مهم‌ترین و اصلی‌ترین نیاز پرسپولیس که ورزشگاه است به هیچ وجه محقق نشد.

جستجو
آرشیو تاریخی